Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
videoguy
Bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
|
Emne: lyd-sync på DR HD Sendt: 09-Maj-2010 kl. 23:12 |
Da DR HD startede på Canal Digital, havde jeg ingen problemer sync af lyden, men de inden for de seneste måneder oplever jeg problemer på min PVR 101 (harddisk) box. Ved alm visning er lyden en smule ude af sync. og ved afspilning af en optagelse er den helt gal. Er der andre der oplever dette?
Redigeret af videoguy - 09-Maj-2010 kl. 23:13
|
|
Mikkel.C
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Point: 201
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 08:28 |
Jeg tror ikke det er et specifikt CD problem. Jeg oplever det også med Viasat, men har dog ikke forsøgt at optage noget. Det er meget lidt lyden er ude af sync, men lige præcist nok til at man bliver helt svimmel af at se og høre på det :)
|
|
Duelund
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 381
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 08:49 |
Jeg oplever det samme på YouSee (direkte ind i fjernsynet). DR HD lyd er ude af sync.
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 09:39 |
Det er jo ikke første gang man høre om det problem,synes ikke der var nogle problemer på DR HD i går aftes,det var hver fald ikke noget jeg lod mærke til,men kan også opleve det på en del andre kanaler,ja det er så irriterende når det sker.
Boks,Sagem ITSD 81 HD fra Canal Digital
Mit udstyr er forbundet med HDMI,HD boks/receiver/tv'et.
|
|
|
Duelund
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 09:46 |
ghost-the-man skrev:
Det er jo ikke første gang man høre om det problem,synes ikke der var nogle problemer på DR HD i går aftes,det var hver fald ikke noget jeg lod mærke til |
Jeg observerede det under filmen Spartan i går aftes. Ikke i starten, men efter halvvejs i filmen var det tydeligt. Som sagt på YouSee direkte ind i fjernsyn.
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 10:21 |
Duelund skrev:
ghost-the-man skrev:
Det er jo ikke første gang man høre om det problem,synes ikke der var nogle problemer på DR HD i går aftes,det var hver fald ikke noget jeg lod mærke til |
Jeg observerede det under filmen Spartan i går aftes. Ikke i starten, men efter halvvejs i filmen var det tydeligt. Som sagt på YouSee direkte ind i fjernsyn. |
Den så jeg ikke,men under det Eng.dok nu eller aldrig,opsaveret jeg ikke noget.
|
|
|
videoguy
Bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 167
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 11:01 |
Tak for svarene. Så er jeg da i det mindste ikke den eneste, men det undrer mig at DR ikke har mere fokus på dette problem, når nu billedkvaliteten på DR HD er så god.
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 11:59 |
videoguy skrev:
Tak for svarene. Så er jeg da i det mindste ikke den eneste, men det undrer mig at DR ikke har mere fokus på dette problem, når nu billedkvaliteten på DR HD er så god. |
Jeg tror ikke at DR der er problemet,men nok mere på udbydende,da jeg også har oplevet det på Animal HD,men det sker ikke så tit på HD kanalerne,men mere på SD kanalerne.
|
|
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 14:29 |
Her er da et problem som ikke lige på stående fod lader sig løse Nu tænker jeg på de velmenende personer der har det tæt inde på livet, fagligt.
|
|
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 20:43 |
hej ja det er total ringe at man skal se super billede men ikke kigge på munden da tale ikke følger billede , både canal digital og stofa aalborg.
hilsen agger
|
|