recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntet signal?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cosmic Kid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juni-2010
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Intet signal?
    Sendt: 12-Juli-2010 kl. 20:07
Har den seneste måneds tid haft et noget ustabilt signal fra parabolen & undrer mig lidt over hvad det kan skyldes?
Nogle dage kan jeg se alle kanaler uden problemer - andre gange kan jeg se ca. halvdelen uden problemer, den anden halvdel kan ikke modtages (Canal 9 bl.a.) & så er der dage som idag hvor jeg bare ingen kanaler kan modtage.

Kan vejret spille ind i ens modtagelse af signalet fra satelliten??

Har lagt mærke til at problemet er tilbagevendende hver sommer - fra sen efterår til forår er der stort set aldrig nogen problemer medmindre det er voldsomt sne-regnvejr.

Der står et træ ikke så langt væk fra parabolen som jeg egentlig havde kastet skylden på da det jo nu her om sommeren har blade på & derfor dækker endnu mere for signalet, men så burde jeg vel ha dårligt signal hver dag & ikke kun ind imellem eller?

Nogen der har et forslag til hvad jeg evt. kan gøre for at forbedre min modtagelse så den blir stabil?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 20:11

Bedre justering, bedre LNB, større parabol eller flytning af den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 08:54

Er parabolen skruet op på noget "træværk" det giver sig når det bliver tørt.

Lynge Smile
Til top
Cosmic Kid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juni-2010
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 18:42
LNBen er en med 4 udgange & vistnok med 0.2db så den burde vel være ok.
Parabol skærmen er en standard størrelse på omkring 80-90cm - kan det hjælpe at smække en større skærm op?

Den sidder monteret på en antennestang på en mur - ikke træværk.

Idag virker alle kanaler 100% perfekt - det er lidt som i gamle dage hvor atmosfæriske forstyrrelser kunne genere ens TV signal - jeg har tit svagt/dårligt signal når det er varmt vejr som vi har haft det sidste stykke tid, men det burde vel ikke kunne indvirke på ens parabol signal?

Hvis ikke den var justeret korrekt burde det så ikke gi mig flere problemer dagligt & ikke kun ind imellem nogen gange med flere gode dage før problemerne dukker op igen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 19:13

Det er åbentbart periodiske fejl, men hvor de er kan ikke siges nærmere, det kan være træet, LNBen, størrelsen på parabolen, kablet eller andet, så du kan jo kun undersøge det nærmere for at finde fejlen. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu