Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
GiSeNgOj
Ny bruger
Oprettet: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Sagem HD VR101-ST. Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 23:21 |
Først: Jeg er absolut newbee - bær venligst over med mig hvis jeg skriver noget vrøvl i jeres ører.
Jeg har i snat 2 år haft CanalDigital og min modtager en en Sagem HD PVR101-ST (250GB), nu har jeg skiftet over til Boxer TV, og har købt en Sagem DTR 94160TA HD (160GB).
Umiddelbart ser de 2 bokse meget ens ud, men kan jeg uden problemer tage HD'en (250 GB) og flytte den over i den anden (Boxer) box? Eller er der ingen mulighed for at opgradere?
Et lille tillægsspørgsmål: Jeg har haft HD'en på 250 GB sat til min pc - både i Windows men også i Linus - men ingen af dem kan genkende filformatet på HD'en? Hvilket filsystem benytter disse bokse?
(Jeg har 120 afsnit af Store og Små Synder som jeg gerne vil have kørt over på DVD - men det er ikke muligt når operativsystemer ikke kan genkende filsystemet på HD'en....)
Nogle der kan hjælpe mig, evt overtale mig til at droppe det igen?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 08:13 |
HDDen kan læses i den modtager hvor den hører til, kan som du selv har fundet ud af ikke læses af en PC.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
okaare
Super bruger
Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 269
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 08:55 |
GiSeNgOj skrev:
Først: Jeg er absolut newbee - bær venligst over med mig hvis jeg skriver noget vrøvl i jeres ører.
Jeg har i snat 2 år haft CanalDigital og min modtager en en Sagem HD PVR101-ST (250GB), nu har jeg skiftet over til Boxer TV, og har købt en Sagem DTR 94160TA HD (160GB).
Umiddelbart ser de 2 bokse meget ens ud, men kan jeg uden problemer tage HD'en (250 GB) og flytte den over i den anden (Boxer) box? Eller er der ingen mulighed for at opgradere?
Et lille tillægsspørgsmål: Jeg har haft HD'en på 250 GB sat til min pc - både i Windows men også i Linus - men ingen af dem kan genkende filformatet på HD'en? Hvilket filsystem benytter disse bokse?
(Jeg har 120 afsnit af Store og Små Synder som jeg gerne vil have kørt over på DVD - men det er ikke muligt når operativsystemer ikke kan genkende filsystemet på HD'en....)
Nogle der kan hjælpe mig, evt overtale mig til at droppe det igen? |
Det kan du godt glemme alt om. Hvad der er lagret på harddisken har du ikke en kinamands chance for at få overført til din PC. Det er optaget i et sprog og krypteret med algoritmer, som computere ikke kan aflæse. Lykkes det vil du være den første computerekspert i hele Norden, hvor boksen anvendes, der klarer den opgave.
Glem det
|
|
GiSeNgOj
Ny bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 10:40 |
okaare
Det kan du godt glemme alt om. Hvad der er lagret på harddisken har du ikke en kinamands chance for at få overført til din PC. Det er optaget i et sprog og krypteret med algoritmer, som computere ikke kan aflæse. Lykkes det vil du være den første computerekspert i hele Norden, hvor boksen anvendes, der klarer den opgave.
Glem det [/QUOTE skrev:
Det er æv , men kan jeg så uden problemer skifte HD'en ud med en større? |
Det er æv , men kan jeg så uden problemer skifte HD'en ud med en større?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 10:55 |
Det er ikke umuligt at få optagelserne ud, men det skal gøres Analogt, altså via Scart Out og til en PC eller en Recorder, hvorefter det så kan fås ud på en DVD. Udskiftning af HDD er med held foretaget i andre enheder, men lige hvordan det ligger med den modtager ved jeg ikke.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
GiSeNgOj
Ny bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:56 |
Radiomanden skrev:
Det er ikke umuligt at få optagelserne ud, men det skal gøres Analogt, altså via Scart Out og til en PC eller en Recorder, hvorefter det så kan fås ud på en DVD. Udskiftning af HDD er med held foretaget i andre enheder, men lige hvordan det ligger med den modtager ved jeg ikke. |
Tak for svaret, men det lyder for teknisk for mig.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 13:02 |
Det er vejen for at få optagelserne ud, og det er ganske enkelt.
|
|
|
okaare
Super bruger
Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 269
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 13:04 |
[/QUOTE]
Det er æv , men kan jeg så uden problemer skifte HD'en ud med en større?[/QUOTE]
Det vil heller ikke lade sig gøre med den seneste Linux baserede firmware. Når jeg skriver seneste, er jeg bekendt med, at der er nogle svenske computer nørder, som er lykkedes med at isætte en større og mere støjsvag harddisk i satboksen, dengang vi kørte med den gamle firmware. Der var, så vidt jeg husker, tale om to specifikke fabrikater og modeller ud af ca tyve afprøvede, hvor det lykkedes efter mange eksperimenter.
Med Linux firmwaren måtte de personer atter isætte den oprindelige harddisk, idet de konsekvent fik en fejlkode under opdateringen, så det er ikke bare sådan lige at skifte, idet harddisken skal være indentificebar over for softwaren med hensyn til blandt andet BIOS og Random Access Memory og forudsætter korrekt formattering, ellers modtager du konsekvent en fejlkode på dit display.
Er du ikke en super nørd af helt usædvanlig kaliber, tror jeg, du vil blive gråhåret ved at forsøge.
mvh
|
|