Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bromberg
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
|
Emne: Rammelærred Sendt: 12-Marts-2011 kl. 15:38 |
Jeg har nu besluttet mig for at investere i en projektor (det har jeg kun ønsket mig de seneste 5 år) og jeg har besluttet mig for at afprøve en Benq W1100 og et fastramme lærred på ca. 110".
Jeg ville vælge et hivilux 106" men der er 8 ugers leveringstid, og det gider jeg ikke at vente på, så jeg fandt et Projecta lærred 108" dog noget dyrere. Men så læser jeg i en anden aktiv tråd at de absolut ikke er pengene værd, så jeg afsøger markedet for nye muligheder. Jeg er nu kommet frem til at Lissaus lærreder ikke er meget dyrere. Men nu kommer det store spørgsmål: Hvilket lærred vil min bio kunne præstere bedst på?
For at kunne hjælpe bare lidt må I kende lidt til forholdene: Min stue er hvid, dog regner jeg med at ændre lidt på det (male en væg grå, og minimere reflektioner på andre flader), men ikke meget. Der vil blive gjort lysregulerende tiltag i form at mørklægning.
Vil projectoren kunne præstere bedst på en:
Mat hvid flex dug, gain 1.0 eller Gray flex dug, gain 0.8. og ud over design, hvad er forskelle på plano og LS frame?
Eller er der en producent jeg ikke har overvejet?
|
|
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
|
Sendt: 12-Marts-2011 kl. 19:35 |
Det er meget individuelt hvilke lærred man bedst kan lide til en given projektor. Den grå indfanger lyset bedre = mindre refleksioner i fx loft. Samt den kan give et lidt bedre sort niveau. Dog vælger de fleste hvidt lærred.
I forhold til de helt billige lærreder, så kan det bedst betale sig at bygge et selv hvis det er.
Lissau LS Frame ISF lærred 108" går du ikke galt i byen med. Prisen er den samme hos AV-Connection og Hifiklubben minus 9kr.
Forskellen på plano og LS er så vidt jeg er orienteret rammen. Da den er noget mindre på et plano lærred. Angående gain, så er der mange som har kæmpe lærreder der har en høj gain også højere end 1.0, men det mest normale for hvidt lærred er at have gain 1.0 - 1.2 og for gråt lærred 0.8
Redigeret af JordanDK - 12-Marts-2011 kl. 19:38
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 12-Marts-2011 kl. 19:42 |
Nu ved jeg ikke hvor meget lys den påtænkte projektor giver. Et hvidt 1.0 gain giver et mere lyst billede end et gråt 0.8 gain. Hvis der er lys nok i projektoren til at "trække" det grå er det nok bedst i et hvidt rum. Men prøv at kontakte Otto i Tapeconnection, han kan hjælpe dig. God fornøjelse Mvh FNørd
|
|
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
|
Sendt: 13-Marts-2011 kl. 12:25 |
Jeg har også været inde og kigge på et 106" Hivilux tension lærreder. Der er en model der er 8 ugers leveringstid på, men scroller du lidt længere ned er der flere 106" som ser ud til at være på lager..< ="utf-8">
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|