|
DIY lærredtips |
Besvar |
Forfatter | ||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Emne: DIY lærredtips Sendt: 21-Marts-2011 kl. 01:49 |
|
Jeg har lavet ramme og har købt dug til et DIY lærred og skal i løbet af denne uge spænde dugen ud på rammen. (Træ-lister).
Min plan er, at lægge lærred på gulvet, rammen oven på og derefter folde det om og starte i toppen i midten og skiftevis hæfte til højre og venstre fra midten.. Derefter ned ad siderne og slut af med bunden. Men inden jeg går i gang, ville jeg da gerne høre om i har nogle gode tips/erfaringer fra tidligere lignende projekter.
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 08:29 | |
Jeg har lige lavet et DIY lærred, men fik godt nok fruen til at hjælpe med at holde dugen spændt når der skulle hamres clips i. Vi startede med at tage de to korte sider først, dog lod vi lige hjørnerne være, sådan man kunne trække i dem også hvis det skulle være nødvendigt. Hvilke det ikke blev.
Redigeret af JordanDK - 21-Marts-2011 kl. 08:33 |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
Jonas_h
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 22:50 | |
Fik aldrig sagt tak for svar :) Jeg fik hæftet min dug fast, med ok success.. Lidt folder desværre dog.
Hvad har du brugt som "sort ramme" udenom lærredet? Jeg vil gerne have noget med lidt "runde" hjørner så det ikke bare ligner brædder...
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 23:11 | |
Jeg har brugt sort stof, som er limet på. Du kan se min alternative løsning her.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84723&PN=4&title=familien-jordans-hjemmebio-diy-all-the-way Men det var så lidt, har godt se din biotråd og kommenteret. Det er fantastisk gennemført dit projekt. :) |
||
||
Jonas_h
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 23:19 | |
Tak for link, og tak for ros til mit projekt :) Det er noget af en udfordring jeg har rodet mig ud i!
Men som du kan se i min tråd, skal jeg have lavet en sort ramme til lærred som sidder halvt inde på lærredet og går lidt udover den "falske" væg. Så den skjuler hullet mellem lærredet og væg. Har købt noget sort veltex, men mangler bare at finde ud af hvilket træ rammen skal være lavet af. Min nye projektor laver desværre et maksimum billede som er 2cm for smalt i forhold til først beregnet, så rammen skal være 11cm. Pæne væglister med afrundede kanter laves kun i 9cm. Typisk!
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 23:30 | |
Du skulle have lavet hjørnerne først. Så har man hele stykket i mellem hjørnerne til at slippe af med det overskydene Stof/dug.
Så ved du det til næste gang |
||
Jonas_h
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 23:33 | |
Næste gang jeg skal have lærred, bliver det et færdiglavet :) Gider ikke det bøvl igen... Hehe. Men forstår ikke helt med hjørnerne? Hvis man laver hjørnerne først, kan man da intet gøre hvis den ikke har været spændt ordentlig ud?
|
||
JordanDK
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 00:18 | |
Det er typisk med det er svært at få de mål man ønsker når man gør det selv. Ok, jeg havde målt alt mit op inden jeg gik i gang, så fylder lærredet ud i præcis den afstand projektoren sidder nu.
Du kan jo lave din ramme i flamingo stuklister, så får du en blød kant. De burde kunne fås i 11cm i bredden. De kan købes i næsten et hvert byggemarked. |
||
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 08:09 | |
man skyder hjørnerne diagonalt.....stramt. herefter starter man bare fra et af de "skudte" hjørner og køre fre det ene hjørne til det andet. det handler om at have så meget stræk fra det ene hjørne til det andet. så er det tæt på at det ligger sig selv. men det er en klassisk fejl....mange af de ting jeg for ind på arbejde, hvor folk selv hae forsøgt, er der en masse oveskudstof i hjørnerne, som de ikke ander hvor de skal gøre af |
||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 09:18 | |
FEDT, at folk tør og orker at bygge ting selv, det er oftest rigtigt gode resultater man opnår
for en brøkdel af pengene, mens tiden man bruger jo ikke er arbejde,
men hobby og underholdning.
Meget fiks løsning med ramme lærredet der kan løftes op og gemmes væk,
sådan gør man i sådan en type stue som i har, hvor der ikke er en åbenlys fast løsning,
andre stakler må leve med krøllede og meget dyre rullelærreder.
|
||
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
||
JordanDK
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 11:29 | |
Nemlig, at det hænger slået op i loftet bliver opvejet af at man slipper for et krøllet lærred med tiden. Ja har godt set dit sofa projekt. Og det er nogle hyggelige timer man går og bruger på det. |
||
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |