recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D eller 1080p?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D eller 1080p?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Major Awesome Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2010
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: 3D eller 1080p?
    Sendt: 14-Februar-2011 kl. 18:58
Hej, jeg går og kigger på en projektor.
Har aldrig ejet en før, men er utrolig glad for mit pana g20 42'', det ville være rart med lidt større til film.
Så vil jeg høre om nogen til anbefale optomas hd67n, med 720p og kan sættes op til 3d med optoma 3d-xl for i alt vel en små 8k uden lærred.
Men jeg tvivler meget på billede kvaliteten og 3d effekten på det her sæt, og tror næsten det er umuligt at finde en 1080p 3d projektor for under 20k.
Har i evt. en anden 3d projektor i et rimelig prisleje?

Så har jeg kigget efter en 1080p projektor til film, en projektor som kan leve op billede kvalitetsmæssigt med mit fjernsyn.

Er 3d overhovedet noget at satse på?

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 19:11
Jeg tror de færreste kan svare på, om 3D er noget at satse på og dem som svarer, har 50% chance for at svare rigtigt Smile

Der er vel ca 30 BD film i 3D nu og hvor mange af dem ville folk købe, hvis de ikke havde været i 3D? Det er ikke just særligt kvalitetstunge titler, alligevel sælger de og for mig siger det noget om, at der er mindst to segmenter af filmseere. Dem som vil underholdes a la en tur i Tivoli og dem som fokuserer mere på det filmiske indhold. Men hvor mange gange vil man se det samme, for at få denne dybde? Det er ikke fordi der er væltet ud med titler og de bedste er eksklusive for diverse hardware producenter og resten koster 100 kr. mere end de er værd, blot fordi man har succes med at køre med en uhyrlig prisdifference til normale 2D film.

Jeg tror ikke personligt på 3D, fordi effekten er mig så inderligt ligegyldig og fordi jeg ikke fatter det at sidde med solbriller indendøre og gå glip af farver, detaljer og kontrast til fordel for en simuleret dybde, som på ingen måde er repræsenterende for dybde dimensionen. 

Jeg håber 3D overlever som en niché, men tror desværre at studierne denne gang har formået at promovere og sælge konceptet, så det ikke lige med det første forsvinder.

Den bedste 3D projektor i 720p segmentet, udfra brugerne på AVSForum er en billig Acer model.

Redigeret af Bruce - 14-Februar-2011 kl. 19:12
Til top
Major Awesome Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2010
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 19:19
Tak for svaret Bruce.
Jeg har kigget den sidste time og er blevet enig med mig selv om at vælge en full-hd projektor.
Jeg er bare bange for at gå fra mit panasonic g20 til en projektor i frygt for at det simpelthen vil være alt for kvalitets forskel, i det prisleje jeg kigger på.
Er faldet over optoma hd20.
Vil sådan en kunne levere en flot filmoplevelse eller skal jeg op i et helt andet prisleje?

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 20:59
Du kan starte med at læse anmeldelsen her:

Der er så mange parametre med i synsoplevelsen, som ... er dit G20 kalibreret? Under hvilke rumforhold vil du se film på lærred? Lyskontrolleret eller ej? Hvilket lærred? Kalibrering af projektor? Jeg ville nok få en rigtig kyndig udi projektorer og skærme på banen, som Otto, der også læser herinde. Jeg er autodidakt til venne- og hjemmebrug Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu