recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FTA sat boks med RF modulator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FTA sat boks med RF modulator

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 16:01
Lige en opdatering. Enden på det bliver sandsynligvis, at hun overtager en brugt boks, fra en hun kender. Den gamle var også brugt.
Hvad det er for en model, ved jeg ikke.
Som ventet sagde hun, at luksusløsningen bliver for meget.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4705
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 17:25
Du skal have tak for Opdateringen.

Carsten.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 23:34
Nu hiver jeg denne tråd op, for der er ny udvikling. Det er kun godt en uge siden, hun fik den anden brugte boks, der gik langt tid til han havde tid. Ham hun fik den af satte den til.
Boksen er en for mig ukendt Maximum model, som jeg pt ikke kan huske modelnummeret på. Det er en med kortlæser. Når den bliver tændt, beder den om Smartcard.
Problemet er, at den hele den uge har været ekstrem ustabil. Jeg har selv set det. Den genstarter umotiveret af sig selv ustandseligt, og flere gang fryser den helt, så man skal tage strømmen. Når det sker så bliver skærmen ensfarvet med striber. Hun sagde, at det længste hun har set tysk tv uden problemer, er en time. Det vil jeg kalde ekstrem ustabil. Derfor mistænker jeg hendes parabol for at have en fejl, det har jeg nævnt. En fejl som evt også har slået den gamle boks ihjel.
Udover ustabilitet, kan vi ikke finde enkelte kanaler som f.eks Phoenix.

Kan en eller anden fejl i installationen skabe de symptomer.
Hvis en ny boks er løsningen, hvad er så et godt forslag til en brugervenlig, god og stabil boks til Tyskland. At den er uden RF modulator (som tråden oprindeligt handlede om) er ikke vigtigt alligevel, det har den "nye" ikke. Det skal være en mellemklassemodel, behøver ikke kunne en masse, men skal ikke være skrammel. Behøver ikke være HD+.
Måske en af disse http://www.conradelektronik.dk/HD-SAT-receiver.htm?websale8=conrad-dk&ci=SHOP_AREA_37404_1318040
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 23:56
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 07:18
Hej.

Efter at jeg havde nævnt Auviso HD SAT modtageren i denne tråd og den fine feedback den får på Amazon.de besluttede jeg at jeg hellere måtte købe en selv.

Jeg havde ikke tid til at slutte den til en parabol. Så da jeg fik den prøvede jeg den af ved at slutte den til TV'et med et hdmi kabel og afspille MP4 filer fra DR.dk/tv og der står den endnu. Men den gør det så godt, at jeg ikke er meget for at flytte den.

Pearl HD-Sat-Receiver DSR-395U.SE er rent faktisk en Auvisio HD-Sat-Receiver DSR-395U.mini og
den sælges også under flere andre 'Brands'.

Den billigste er fra Pearl.tv som er en Tysk satellit station. De havde den ide at de ville sælge en SAT modtager med en grøn knap på fjernbetjeningen. Når man trykkede på denne grønne knap skiftede man så over til deres station.

Det blev ikke den succes de havde forventet og nu sælger de de oveskydende billigt på ebay.de:

I skal være opmærksom på at sælger i følge siden kun sender til Deutschland, Österreich
Men min erfaring er, at hvis man skriver og spørger, så vil de også sende til Danmark.

Jeg kan se to forskelle mellem de forskellige Brands. Nogle har et display andre ikke. Nogle can optage på en tilsluttet USB enhed, andre sælger dette som en software opdatering for 10-15€

Her er et link til den vi har. Jeg købte den en måned gammel for 20.50€ + 10€ i forsendelse:

Og her er et link til den med den bedste dokumentation, denne Xoro HRS 8530 her er 'generalüberholt':

Den sidste halvdel af manualen er på Engelsk:

Fra:

Jeg vil foreslå en af disse, enten fra eBay.de eller Amazon.de

Hilsen Carsten. 

Redigeret af csell - 03-November-2013 kl. 07:21
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 12:37
De ser gode ud.
Spørgsmålet er bare, om ikke det kan tænkes at LNB'en skal skiftes først? Kan et defekt LNB kan skabe de problemer.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Den genstarter umotiveret af sig selv ustandseligt, og flere gang fryser den helt, så man skal tage strømmen 

Hej.

Hvis parabolen er kommet ud af justering vil billedet pixelere eller fryse. Og det vil ikke hjælpe
at tage strømmen.

Hvis boksen genstarter umotiveret vil jeg tro at det skyldes boksen, men det kan måske også
skyldes LNB'et. Men det burde være nemt at checke. Sluk for boksen og skru kablet til LNB af.
Tænd så boksen og se om den stadig genstarter umotiveret?

Men der er et lille 'aber der bei' LNB'et bliver forsynet med strøm fra boksen. Hvis boksen skulle
have et problem med at dens strømforsyning ikke kan levere strøm nok. Kan man komme ud i det tilfælde at boksen kan køre alene, men ikke hvis den også skal forsyne LNB'et.

Men hvis det er et meget gammelt LNB, ville jeg foreslå hende at købe et nyt, evt et twin.

Her er mit tidligere link:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-November-2013 kl. 13:27
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 14:00
Jeg er ikke klar over, hvor gammelt LNB'et er. Det med at skrue kablet af vil jeg prøve. Nej, det er ikke signalet, det er ikke pixeleringer, men som nævnt, når boksen fryser helt, så bliver billedet ensfarvet med sorte striber. Nogle gange bliver skærmen pludselig sort, så genstarter boksen, andre gange fryser den helt.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 16:19
Det var sandsynligvis signalet alligevel. hun havde en montør ude med måleudstyr, han justerede parabolen, og han sagde at der ikke var ret godt signal. Han justerede den ind, så det blev godt. Nu synes boksen at fungere.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu