recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Unicable system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Unicable system

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Unicable system
    Sendt: 22-September-2013 kl. 18:23
Hej
Vi står og skal have udvidet vores parabol anlæg fra to bruger til fire bruger hvor jeg så overvejer at benytte etkabel system.
systemet vil bestå at to satpositioner og en netværkstune med fire tuner.
tuner understøtter unicable og diseqc 2,0
hvad har i af erfaring med sådan installation?
hvad bruger i af kabel og unibox?
mvh

Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4705
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 20:20
Hej Svsommer.

Jeg må hellere starte med at skrive, at jeg ikke har nogen praktisk erfaring med Uni Cable.
Alt det jeg ved, er noget jeg har læst mig til.

UNI Cable hedder på Tysk EinKabel og alle de LNB jeg har set med EinKabel udgang har kun 4 udgange. ( hveranden frekvens ).

Så jeg mener at du til 2 SAT skal bruge en MultiSwitch ( Multischalter ) med 8 ( evt 9 ) indgange og
mindst 1 Einkabel udgang. Jeg vil tro at sådan en koster fra 250€ og op.

Du skal være opmærksom på at Multiswitche bruger Quatro LNB og ikke de mere normale Quad LNB.

Jeg ved ikke hvilken netværkstuner du vil bruge, men du skal være opmærksom på at et af de mest 
brugte IC'er til at modulere EinKabel har et design der ikke helt overholder Einkabel standarden.
En af frekvenserne er forskudt. Jeg tror at det er kanal 2?

Det betyder ikke noget for de modtagere hvor man indtaster de forskellige Einkabel frekvenser manuelt, men de modtagere hvor man vælger 1 ud at de 8 frekvenser kan ikke indstilles til denne ene frekvens.

Men ellers er jeg lidt i tvivl om hvordan du tænker dig det sat sammen. Må jeg foreslå dig at lave en tegning?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-September-2013 kl. 20:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 06:42
jeg kunne forstille mig jeg vil bruge denne 

jeg benytte denne tuner 

jeg håber der er nogle der ligger inde med lidt erfaringerSmile
mvh
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg kunne forstille mig jeg vil bruge denne 

jeg benytte denne tuner 

jeg håber der er nogle der ligger inde med lidt erfaringerSmile
mvh
jeg kan lige sige at det skal køre under RS med 4 clients
ingen der har erfaring med det? 
Mvh
Svsommer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu