recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital: Valg af ny tv-liste?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital: Valg af ny tv-liste?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital: Valg af ny tv-liste?
    Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 19:30
Jeg har HD Entertainment Center
Kan oprette tv-liste, men hvordan vælger man den (anvender den)?
Får at vide, at nogle kanaler skifter plads
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:35

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har HD Entertainment Center
Kan oprette tv-liste, men hvordan vælger man den (anvender den)?

Hvad siger manualen omkring emnet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 22:12
tryk OK og øverst står hvilken kanalliste der er aktiv
med pile venstre og højre skifter du.......
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 22:35
Takker, det fandt jeg osse ud af
I lang tid var jeg i skærmen, hvor man opretter nye lister... Embarrassed
Mikael Simpson
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 23:32
Hej Jake

Kan du fortælle mig om denne boks manuelt kan sættes op til at udsende 60Hz signal? Det kan lade sig gøre med f.eks. En WD live boks, så håber også denne kan.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 14:30

Hvorfor.? TV sendes med 50Hz, så 60Hz passer ikke til vores standard.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 22:44
Panasonic plasma har bare en svaghed for 50Hz materiale, så tænkte det kunne omgås hvis boksen kunne udsende i 60Hz. Det er tilsyneladende svært af finde folk det har lyst til at undersøge det på deres boks.

Har prøvet at finde en brugsvejledning men uden held.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 08:10
https://www.canaldigital.dk/kundeservice/udstyr/hjalp-til-tv-boxe/
Klik på pilen til højre for HD Entertainment Center
Vælg at downloade PDF

Redigeret af jake51 - 19-Oktober-2013 kl. 08:11
Mikael Simpson
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af fredizy fredizy skrev:

Panasonic plasma har bare en svaghed for 50Hz materiale, så tænkte det kunne omgås hvis boksen kunne udsende i 60Hz. Det er tilsyneladende svært af finde folk det har lyst til at undersøge det på deres boks.

Har prøvet at finde en brugsvejledning men uden held.

Mulighet for å sette 60Hz output eksisterer ikke i CD HD dekodere. Jeg har undersøkt i menyene.  Årsaken er nok så enkel at Europeisk TV standard er 50Hz basert og at en konvertering fra 50Hz til 60Hz er ødeleggende for kvaliteten. 

En konvertering fra 50Hz til 60Hz i en dekoder er ikke mulig uten at resultatet blir meget dårlig.  Sannsynligvis mye dårligere enn de svakhetene du ser på din Panasonic ved mottak av 50Hz.  

Dersom Panasonic fungerer dårlig med 50Hz så ville jeg undersøkt om det er grunn til reklamasjon.    Vet ikke hvilken justeringsmuligheter som finnes på Panasonic men på min eldre Pioneer TV så kan resultatet bli dårlig  dersom jeg har valgt en uheldig  "refresh rate".   Der er valget 75Hz eller 100Hz for 50Hz sendinger.  75Hz fungerer ikke bra med 50Hz baserte TV sendinger. 

Nyere TV'er har ofte 600Hz som er kompatibelt med 50/60Hz og de fleste mulige framerates.

HD Entertain center har en mulighet for å enable 1080p 25Hz output men også dette er rimelig ødeleggende for kvaliteten på 50Hz baserte TV sendinger.

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 19:09
60 hz på en vu+ duo2 duer ikke med 50hz materiale så nej det er ikke løsningen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu