|
Om BBC fra 27,5 Vest. |
Besvar |
Forfatter | |
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4705 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 09:33 |
Hej. BBC skiftede nøglen til deres programmer fra 27,5 Vest natten til i går. Til dem der overvejer at skifte fra 28,2 Øst og til 27,5 Vest vil jeg vise hvad der så går i gang. Først skal man bruge en rå TS fil fra denne transponder. Jeg tror at de fleste i dette tilfælde optager den med et DVB-S2 kort. Man skal huske at slå vPlug og andet CAM software fra for at kunne optage denne RÅ TS fil. Man skal bruge filen som den kommer fra satellitten. Andre finder filen på nettet, se attached Files fra post nr 428: Alle SAT transmisioner indeholder nogle værdier der går igen og igen og som ikke er kodet. De indeholder information on kanalens nummer og dens slags. Dise er 8 bytes lange og kaldes Crypt8. Man skal bruge kanalens nummer i Hex, men både hos Lyngsat og Kingofsat står de i Decimal. Man kan konvertere i dette link: For at bruge Eller Der findes flere programmer der kan finde disse Crypt8 bytes, men de fleste bruger CUDA cores i et nVidea grafikkort til beregningerne. Men man kan i post nr 9 i dette link downloade CSA-Rainbow-Table-Tool_V1.03. Som er det eneste program der kan bruges til at finde crypt8, ligemeget hvilket grafikkort man har: Andre finder den på internettet, se igen post nr 428 i første link. Når man kender crypt8 kan man også checke om ens nøgle er rigtig. De mest kendte programmer til det er CSA Rainbow Table Tool V1 og v2: Ver 1 skal helst bruge overklokkede GTX 580 grafikkort og en 200 GB fil på en SSD disk. Ver 2 kan bruge nogle endnu hurtigere nvidea grafik kort og har en 1280 GB fil, som internt bør deles op i flere. Ver 2 kan køre som klient server, hvor nVidea grafikkortet sidder i klienten og filerne på 1280 GB ligger på serveren. Hvis filerne er delt ud over flere SSD Drev tager en søgning 4 sek. På en normal harddisk tager det 29 sek og på en ekstern USB 3.0 disk ca 59 sek. Man kan hente filer og mere information i dette forum. Der findes 3 slags data filer: 00h for SD, FFh for HD og 30h for filer med 3 forskellige, men gyldige Crypt8: Men man skal oprette sig. For at kunne gøre dette skal man skal svare på et spørgsmål om hvor satellitterne befinder sig. Svaret er den første halvdel af navnet på et berømt NASA rumfartøj. Det er de 5 første bogstaver der skal tastes. Og igen, andre finder nøglen på nettet. Husk at BBC ikke er betalings kanaler. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 24-Oktober-2013 kl. 09:39 |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4802 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vås - BBC er betalingskanaler på lige linie med alle de kommercielle kanaler. Forskellen er bare, at du betaler det via en TV Licens og ikke som et individuelt abonnement. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
herregaarden
Bruger Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke mange boxe der kan ta' den høje SR, technomate modtagere er nogen af dem der kan.
Dog ikke testet af mig selv(Endnu)
Redigeret af herregaarden - 24-Oktober-2013 kl. 13:32 |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Herregården. Det er ikke den høje SR der er problemet. For det er der mere end en håndfuld modtagere der kan klare. Problemet er at BBC 'leger' med PMT. Først var det krypteret og senere udeladt. Jeg kender kun to modtagere der kan klare det, den ene kan ikke fås i øjeblikket og den anden er en Technomate TM5402 HD CI+ Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 24-Oktober-2013 kl. 14:17 |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Man har fundet den nye BISS. Jeg har ikke mulighed for at checke den og vil ikke skrive den her. Men den skulle starte og slutte med 19 xx xx xx xx xx xx 1C Check de steder hvor du normalt finder sådan noget. Hilsen Carsten. |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Jeg sidder og læser links og en vejledning til Technomate TM5402 HD M2Den findes i to udgaver, den første og så M2. Hvis man køber en NY eller en nyere er det en M2 man får. Det er den eneste SAT Modtager jeg kender der i øjeblikket kan sættes op til at modtage BBC fra 27,5 vest så jeg regner med at der er nogle af jer der er interesseret. Og i post #451 i dette link hvordan man manuelt indtaster PIDs. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 05-November-2013 kl. 16:07 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |