recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox - Er Hdmi CEC muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox - Er Hdmi CEC muligt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox - Er Hdmi CEC muligt?
    Sendt: 11-Januar-2014 kl. 21:21
Hej

Jeg har min elskede Dreambox dm8000hd med new enigma2 4.07
kunne se at i sidste changelog var nogle ændringer til hdmi-CEC
Har så været ved at læse hvad det der CEC er for en størrelse.
Og nu kan jeg ikke leve uden :-)

Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så betyder det at mit sony tv(ETC.) ville kunne styre min dreambox over Hdmi kabel.... det ville være så lækkert hvis det var muligt...

Nogen der har fået noget lignene til at virke?

er det muligt at styre dreambox over hdmi, og hvis ja, hvor meget kan i styre? kun tænd sluk, eller også menuer?

Jeg kan ikke få det til at virke på mit setup, men ved også nada om det

hjæææælp

Mvh

Michael
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af michaelw michaelw skrev:

CEC virker fint på min VU+ Solo2 som også er enigma2 baseret, så det er helt sikkert muligt.

Fjernbetjeningen til mit TV tænder og slukker både box og reciever, skifter kanal på boxen og skruer op og ned for recieveren, så de andre fjernbetjeninger bliver næsten aldrig brugt.

Har dog erfaret at det kommer meget an på hvilket image man bruger på boxen. 
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

CEC virker fint på min VU+ Solo2 som også er enigma2 baseret, så det er helt sikkert muligt.

Fjernbetjeningen til mit TV tænder og slukker både box og reciever, skifter kanal på boxen og skruer op og ned for recieveren, så de andre fjernbetjeninger bliver næsten aldrig brugt.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Har dog erfaret at det kommer meget an på hvilket image man bruger på boxen. </span>

lyder spændene

hvilket tv bruger du sammen med?

har du direkte hdmi forbindelse? eller over en switch

jeg har en switch imellem mit sony og dreamboksen...måske det kan drille?
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaelw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Har dog erfaret at det kommer meget an på hvilket image man bruger på boxen. </span>

kan du vælge kun at slukke for satmodtager, eller er det altid både tv og sat samtidig

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu