|
Dreambox - Er Hdmi CEC muligt? |
Besvar |
Forfatter | ||
michaelw
Super bruger Oprettet: 20-December-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Januar-2014 kl. 21:21 |
|
Hej
Jeg har min elskede Dreambox dm8000hd med new enigma2 4.07 kunne se at i sidste changelog var nogle ændringer til hdmi-CEC Har så været ved at læse hvad det der CEC er for en størrelse. Og nu kan jeg ikke leve uden :-) Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så betyder det at mit sony tv(ETC.) ville kunne styre min dreambox over Hdmi kabel.... det ville være så lækkert hvis det var muligt... Nogen der har fået noget lignene til at virke? er det muligt at styre dreambox over hdmi, og hvis ja, hvor meget kan i styre? kun tænd sluk, eller også menuer? Jeg kan ikke få det til at virke på mit setup, men ved også nada om det hjæææælp Mvh Michael |
||
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.
drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller |
||
londahl
Bruger Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
CEC virker fint på min VU+ Solo2 som også er enigma2 baseret, så det er helt sikkert muligt. Fjernbetjeningen til mit TV tænder og slukker både box og reciever, skifter kanal på boxen og skruer op og ned for recieveren, så de andre fjernbetjeninger bliver næsten aldrig brugt. Har dog erfaret at det kommer meget an på hvilket image man bruger på boxen.
|
||
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
|
||
michaelw
Super bruger Oprettet: 20-December-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
lyder spændene hvilket tv bruger du sammen med? har du direkte hdmi forbindelse? eller over en switch jeg har en switch imellem mit sony og dreamboksen...måske det kan drille? |
||
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.
||
michaelw
Funktioner
Tak(0)
|
|
kan du vælge kun at slukke for satmodtager, eller er det altid både tv og sat samtidig |
||
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |