recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat - lydproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat - lydproblemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat - lydproblemer
    Sendt: 02-Februar-2014 kl. 12:13
Jeg har Viasat HD, når jeg skifter kanaler er der meget stor forskel på lydstyrken, eksempelvis når der skiftes til TV2 HD, skal der skrues en del op for at nå samme lyd som på DR1.

Andre der har problemer med det.

Min modtager er Pace 865

Hilsen
Lave
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 12:34

Det kan ligge i, at DR 1 ikke hos Viaskvat er i HD, og lyden derved sandsynligt i PCM, og på HD kanaler er det for mange i DD, og derved lavere i styrke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 13:11

Kjenner ikke denne Viasat mottageren men på min Canal Digital dekoder kan jeg justere lydvolum for kanaler som ikke sender Dolby Digital lyd.   Dvs. de kanaler som sender MPEG1 stereo lyd.  Da er det mulig å "kalibrere" MPEG1 stereo lydstyrken noe ned slik at MPEG1 stereo lyd høres nogenlunde likt ut som DD lyden.

Alternativt kan Dolby Digital fravelges slik at mottageren alltid downmixer til stereo.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu