|
Monoblok 2 brugere, Modtager med 2 tunere. Et kabe |
Besvar |
Forfatter | |
Ckhansen1
Bruger Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Februar-2014 kl. 16:33 |
|
|
Ckhansen1
Funktioner
Tak(0)
|
Har en parabol med et monoblok monteret til 2 brugere. Ligeledes har jeg en parabolmodtager med 2 tunere. Kan jeg så godt den løsning, med hvor jeg samler de 2 udgange fra LNBén i en swich, hvor jeg så derefter kører et kabel ind i huset, som jeg så deler i 2 igen. (en til hver tuner) Vil jeg så kunne optage og se et andet program samtidig? eller skal jeg have 2 kabler hele vejen ude fra LNBén?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der skal 2 kabler ned til Reciver fra en Twin LNB. Der udsendes en styrespænding til H og V Pol Transpondere, der kan ikke køre 2 på samme tid.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4705 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ckhansen1.
Svaret er desværre nej. En monoblock bruges til at se fra 2 forskellige statellit positioner og bruges med ET kabel og EN tuner. Hvis du ønsker samtidigt at kunne både se og optage fra 2 forskellige statellit positioner skal du bruge 2 stk twin LNB, de har hver 2 separate udgange. For at kunne skifte mellem de 2 forskellige statellit positioner skal du bruge 2 stk DISEqC switche. De findes dog som sammenbygget i et hus. og så 2 coax kabler ned til modtageren med de 2 tunere. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-Februar-2014 kl. 16:44 |
|
Ckhansen1
Funktioner
Tak(0)
|
Det er den her jeg har købt
http://www.av-connection.dk/?PGr=4561 Den hedder noget med Twin, hjælper det? |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den kan bruges hvis der skal modtages fra 2 Sattelitter med 6 grader separation, men IKKE hvis der kun skal modtages fra 1 position, som det også fremgår er den til 2 positioner.
Til det som jeg forstår det, så ønsker du kun modtagelse fra en position, så du skal bruge en anden type LNB til det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din tegning viser en modtager, med to tunere ( canal digital bruger disse, og sikkert også andre), til optagelse af et signal samt visning af et andet. Hvis det ikke er en sådan dobbelt tuner, skal resten af indlægget ikke bruges.
Hvis lnb udskiftes til en twin lnb, quatro, octo osv. kan x antal tunere fødes med signal fra samme sat position. Der findes udstyr til fremføring med et kabel til modtager med to tunere, der skal du kigge efter sat combiner. Nogle modtagere, canal digitals nyeste mener jeg, har noget tilsvarende indbygget. Løsningen med combiner er dog noget dyrere end, at trække et ekstra kabel ind. Redigeret af JeTex - 22-Februar-2014 kl. 17:32 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Ckhansen1
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle jeres svar:) Jeg køber et nyt twin hoved:)
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4705 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ckhansen1.
Vi har alle måtte gætte en lille smugle for at kunne svare dig, men jeg tror at du er med på svarene. Ja. Et Twin LNB hoved og 2 kabler vil lade dig optage og samtidig se fra EN position. Hvis det skulle være meget vanskeligt at trække et ekstra kabel findes der dog en løsning med kun et kabel, men den blive meget hurtig dyr. Den hedder SatCR og kræver både en SAT modtager og et Specielt LNB der begge kan køre SatCR. Det ved jeg ikke om din nuværende SAT modtager kan? Hilsen Carsten. |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller som nævnt før, eksternt combiner udstyr, men det fordyrer installationen. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |