recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af parabol

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

De 45% er kun spændingen i kablet. og den er ikke specialt høj så du burde nok overveje at prøve at afisolere kablet igen evt kig på canaldigital.dk eller viasat.dk
når det så er gjort. så er der ikke andet for end at bruge en masse tålmodighed. Bare husk at elevationen er den mest kritiske at få rigtig.
Kan helle ikke få astra til køre....(efter skifte til digital hoveder/modtager)
Elevation - skal den ikke stå helt lodret skærmen?(sådan som jeg kan læse) bor i 7500 vestjylland eller skal man prøve sig frem? og tilte den lidt efter lidt? har en 1 meter skræm...
Hvis der var nogen tid til at give et par tips på stedet vil det være super/ send evt. en PM Wink
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
iljazz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2008
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:07
Mon du har "fanget" den rigtige satellit. Der findes jo et par stykker rundt omkring astra 19,2€
Jeg havde også købt en satfinder fra Harald nyborg og jeg fik fat i en anden satellit end den jeg skulle have, så det endte med at jeg levere satfinderen tilbage, da den ikke var så god.

Nogle gange skal der millimeter til at få signalstyrken til at være ok eller god. Jeg har lige under 50% i kvalitets signalstyrke og der har jeg fanget de vigtigste kanaler (det er ikke astra), men går glip af en del andre. Det har noget med nogle træer at gøre :)
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

De 45% er kun spændingen i kablet. og den er ikke specialt høj så du burde nok overveje at prøve at afisolere kablet igen evt kig på canaldigital.dk eller viasat.dk
når det så er gjort. så er der ikke andet for end at bruge en masse tålmodighed. Bare husk at elevationen er den mest kritiske at få rigtig.
Kan helle ikke få astra til køre....(efter skifte til digital hoveder/modtager)
Elevation - skal den ikke stå helt lodret skærmen?(sådan som jeg kan læse) bor i 7500 vestjylland eller skal man prøve sig frem? og tilte den lidt efter lidt? har en 1 meter skræm...
Hvis der var nogen tid til at give et par tips på stedet vil det være super/ send evt. en PM Wink

Elevationen skal gerne være omkring 26 grader i Danmark. i dit tilfælde er det helt korrekte 25,2 grader. 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:56
Digitalt.tv har en række artikler om installation m.v.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:28
[/QUOTE]

Elevationen skal gerne være omkring 26 grader i Danmark. i dit tilfælde er det helt korrekte 25,2 grader. 
[/QUOTE]
Tak for svaret det må jeg tjekke - er vist angivet på mit beslag mener jeg -
Plejer at bruge modtage til at tjekke signal men det skulle vel også være ok
Til top
DanielSAN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 09:51
jeg havde også problemer til min nabo kom ind og sagde den stang min parabol sad på var skæv. ikke ret meget men det var nok til jeg fik dårligt signal. så tjeck lige din stang/væg er lige ellers hjælper det ikke at bruge den skala på parabolen hvis det den sidder på er skide skævt :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu