recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox 600S taber information
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDreambox 600S taber information

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox 600S taber information
    Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 23:26
Jeg kører version 4.7 af Gemini, men jeg syntes jeg har fået noget i tilgift. Hver gang boksen har været afbrudt helt på strømmen mister den sin audio information for alle kanaler med flere audiospor, og prioriterer AAC lyd som primær valg.

Jeg har før haft problmer med min gode gamle DB600S boks, så enten er der en ram fejl eller også er det en software fejl.

Nogen der har prøvet/oplevet samme problem.

MVH
Til top
Moonglider Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 07:45

Når du har ændret lydspor, har du så genstartet boksen (reboot) via menu'en ? hvis ikke, så prøv lige det.

Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Jeg kører version 4.7 af Gemini, men jeg syntes jeg har fået noget i tilgift. Hver gang boksen har været afbrudt helt på strømmen mister den sin audio information for alle kanaler med flere audiospor, og prioriterer AAC lyd som primær valg.

Jeg har før haft problmer med min gode gamle DB600S boks, så enten er der en ram fejl eller også er det en software fejl.

Nogen der har prøvet/oplevet samme problem.

MVH

Går ut fra at det er AC3 lyd du mener siden ingen(?) TV kanaler sender AAC på satellitt.
Normalt sett er det et valg i mottagerens A/V settinger hvor man kan velge om mottageren skal prioritere Dolby Digital lyd(AC3).  Dette valget må endres slik at Dolby Digitial ikke prioriteres foran MPEG1 stereo.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 11:12
Ihh tak, fejlen ser ud til at være forsvundet, jeg var ikke vidende om at DB600 kun gemmer ved soft restart. Den tændes og slukkes på 230V, da den kun er tændt når jeg skal se ting på min HTPC (kortet shares fra denne boks) eller sjældent, når ungerne skal se boomerang/disney, og vi har ramt smertegrænsen for tegnefilmsstemmer for den dag. 

AAC var slået helt fra alle steder.

Tusinde tak.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu