recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pace 850 (Viasat) Green Ring of Death
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPace 850 (Viasat) Green Ring of Death

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Emne: Pace 850 (Viasat) Green Ring of Death
    Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 12:27
Ja, så blev min pace 850 box til Viasat jo 2 år og 3 mdr gammel, hvilket, naturligvis, betyder at den nu er defekt.

Det starede med at den i et par dage i træk stod og trissede rundt på den der grønne streg i midten da jeg kom hjem fra arbejde. Eneste måde at vække den til live var at tage strømmen, men så var den også normal igen. jeg tænkte det kunne være en sw opdatering der ikke helt gik godt, så jeg opdaterede den manuelt på dag 2, men ak, dag 3 var "GRoD" tilbage.

Ringede til Viasat der fortalte at det sansynligvis er disken der er døende, det plejede symptomerne i hvert fald at indikere. Efter lidt omstilling (hvor jeg blev tilbudt en ny box til "kun" 1499 :D ) endte jeg tilbage ved deres tekniske support. Jeg spurgte ham om jeg ikke bare kunne skifte disken selv? jeg mener; hvor svært kan det være, men jeg tænker mere på om den skal formateres specielt, eller om der skal ligge noget bestemt software på den. Han menete dog det bare var at skifte den, download software og så køre.

Jeg kunne selvfølgelig ikke finde mine torx, så jeg har ikke haft den åben endnu, men er der nogen der har prøvet at skifte disk i sådan en fyr? Og i så fald, har I haft held med at sætte en større disk i?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 19:48
Nå jeg fik den åbnet og til almindelig information er det en Western Digital disk af (næsten) billigste slags der sidder i boxen:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=388935

Nu er der bestilt sådan en - så bliver det spændende at se om Viasats kundeservice har ret...

Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 22:03
Yep der er ingen problemer med at skifte den selv. på pace 460 og 850'ere er det alimdelige 3.5"så frem man kan finde ud af det på en PC ;) det er nærmest bare plug and play.

Men af nysgerrighed bliver jeg nød til at spørge om du forsøgte at formatere disken først?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 08:44
Jojo, det var deres første løsningsforslag, selvom han indrømmede at det sandsynligvis ikke ville hjælpe noget. 3 timer efter formateringen begyndte den at dø med 10 minutters mellemrum, så det var ikke nogen stor success :)

Har du prøvet at sætte en større disk i?
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 09:57
Ja har skiftet på min pace 460'ere men som sagt er den og 850'eren bygget ens op.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 14:09
Til almindelig information kan jeg oplyse at transplantationen gik som den skulle og boxen er kørende igen. Det er ren plug and play.

Når den dør næste gang vil jeg prøve med en større disk der laver knapt så meget larm :)
Til top
Sanber Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 22:50
De lyder fint at du har skiftet disk uden problemer, min er også gået sig en tur , jeg har dog prøvet at sætte en 1tb samsung disk men kan ikke få den til at virke den kører bare rundt med den grønne ring - gjorde du noget specielt eller  kom den 'bare' op med menu hvor du så kunne formatere den.
mvh Claus
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 07:59
Spørgsmålet er om den kan håndtere 1 tb. men prøv at formatere den, ved at tage strømmen fra den, og så holde back inde til den har blinket 5 gange :)
Til top
Sanber Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 15:35
Jeg skylder lige en opdatering : jeg kunne ikke få en samsung 1tb og 500gb til at virke så jeg endte med at købe den tidligere omtalte 250gb wd disk og den virker fint
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 17:05
Rart at vide :)
Til top

Besvar Besvar