Ja, så blev min pace 850 box til Viasat jo 2 år og 3 mdr gammel, hvilket, naturligvis, betyder at den nu er defekt.
Det starede med at den i et par dage i træk stod og trissede rundt på den der grønne streg i midten da jeg kom hjem fra arbejde. Eneste måde at vække den til live var at tage strømmen, men så var den også normal igen. jeg tænkte det kunne være en sw opdatering der ikke helt gik godt, så jeg opdaterede den manuelt på dag 2, men ak, dag 3 var "GRoD" tilbage.
Ringede til Viasat der fortalte at det sansynligvis er disken der er døende, det plejede symptomerne i hvert fald at indikere. Efter lidt omstilling (hvor jeg blev tilbudt en ny box til "kun" 1499 :D ) endte jeg tilbage ved deres tekniske support. Jeg spurgte ham om jeg ikke bare kunne skifte disken selv? jeg mener; hvor svært kan det være, men jeg tænker mere på om den skal formateres specielt, eller om der skal ligge noget bestemt software på den. Han menete dog det bare var at skifte den, download software og så køre.
Jeg kunne selvfølgelig ikke finde mine torx, så jeg har ikke haft den åben endnu, men er der nogen der har prøvet at skifte disk i sådan en fyr? Og i så fald, har I haft held med at sætte en større disk i?