recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor/lærred spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor/lærred spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ulrikhad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-December-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor/lærred spørgsmål
    Sendt: 20-December-2010 kl. 14:19

Hej,

Jeg står overfor at skulle investere i min første projekter og har et par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med.

På grund af de gode anmeldelser (whathifi/projectorcentral mv) har jeg planlagt at købe en Panasonic PT-AE4000U projector.  Jeg ville egentlig foretrække at købe den i en ”fysisk” butik, så man kunne se den i aktion før man lægger pengene, men jeg har ikke været i stand til at finde nogen i Københavnsområdet. Jeg ender derfor nok med at købe den online hos Dustin.dk. 

-        -  Kender nogen til en butik i København eller omegn som forhandler/demonstrerer Panasonic PT-AE4000U?

-          - Er der nogen der har gjort sig erfaringer med Panasonic PT-AE4000U? Er den lige så god som de siger?

Mit næste spørgsmål er vedr. lærred. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har et budget på 4-5000 kr og regner med at købe et 92” eller et 104” rullelærred uden motor (jeg har lidt over 3.5m fra sofaen/projektoren til hvor det skal hænge). Jeg har indtil videre kigget på modeller fra Lissau og fra qualityscreen.dk, men kan ikke helt gennemskue hvorfor jeg skulle vælge det ene mærke frem for det andet (eller om jeg i virkeligheden burde købe et helt tredje mærke).

- Er der nogen der har noget input til hvilket lærred der ville være bedst (og hvorfor).

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. 

Ulrik

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 15:13
i den pris klasse, så gå på www.hivilux.de eller www.hivision.dk og find dig et 92-100" Hivilux Tabtension rullelærred med motor, du skal have tab tension, og det lærred gør det RIGTIG Godt, det er på par med entry udgaverne fra Lissau og Stewart.. men et Kina produkt. og du får ikke smarte finesser som akustisk transperant..

du plejer at kan forhandle dig til en fornuftig pris hos Hivision, ellers kender jeg flere der har købt direkte hos Hivilux uden problemer. er super glad for mit lærred, du kan se lidt af det i linket i min signatur.

du får ikke bedre til prisen.. selvfølgelig får du bedre kvalitet hvis du ofre mærke tabtension hvad angår rulle mekaniske og fjernbetjening, men er super glad for mit..

du kan hos hivilux købe den lidt større udgave til et par 100kr mere, så kan du få en transmitter så lærred kører ned når projekter tænder, det er nu også meget smart. da fjernbetjeningen desværre er RF.. de ter fint hvad angår sende styrke, men ikke mange multi remotes kan kopiere RF signaler.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 16:21
KT Radio på Vesterbrogade har haft en i demo og det tror jeg stadig de har, så prøv at kigge der forbi.

Ang lærred, så vent med det, hvis du til at starte med har mulighed for at skyde billedet direkte op på en væg. Så kan du finde den størrelse der passer dig inden du køber. Hvilket mærke du skal købe ved jeg ikke, har selv tænkt mig at male en væg :)

Hvilket rum skal du bruge den i ? du skal være opmærksom på at AE4000 ikke er den meste lysstærke projektor og skal du over 100", skal det nok være i et helt mørklagt rum med mørke vægge osv.. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men har bare læst om en del der har haft problemer med dette..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu