recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 x 1 Switch ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 x 1 Switch ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 x 1 Switch ?
    Sendt: 14-Februar-2013 kl. 10:29
Jeg døjer hvet år med at signalet forsvinder (om vinteren) på parabolen i sommerhuset
Tror selv at det er lange pauser uden brug og så fugt.

Hvad skal jeg købe ?
Nuværende er 4 x 1 High ISO Switch...den 3. af slagsen
Pris uden betydning, bare den dur.
E.L.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 11:10
Spaun laver generelt de bedste DiSEqC switches. Brug selvvulkaniserende tape omkring stikkene udendørs for at undgå fugtproblemer.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 11:15
Hej E.L. 

Som jeg skrev i din tidligere tråd havde jeg et lignende problem.

Jeg løste mit ved at skifte fra en Best Germany DiSEqC switch til en CHESS DiSEqC switch som denne:

Jeg bestilte den over internettet og kan huske jeg blev meget skuffet da jeg modtog den. Den svarede ikke til billedet, men det er sådan en på billedet jeg modtog og som løste mit problem.

Jeg tror at DISEqC switchene bliver lavet på nogle få fabrikker der så sætter en masse forskellige firma mærkater på. Så det bliver en jungle at finde rundt i, særligt hvis nogle firmaer fra gang til gang køber fra forskellige fabrikker.

Ellers har kvaliteten på Tyske Spaun ry for at være bedre end alt andet:

Men ellers vil jeg spørge om du er overbevist om at fugten ikke er inde i et af de F-stik du skruer på?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 14-Februar-2013 kl. 11:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 11:50
Tak
Ja, så er den gal igen..for 3 uger siden virkede alle 4 pos, nu er Thor og Astra død
Fugt
Kan ikke komme på taget, livsfarligt pt
Skal undersøges snarest..hvad med defekte l.m.b
Træls, hver vinter
E.L.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 20:29

Kan tilslutte mig rådet om krympeflex med lim, og træk 4 sep. ledninger fra lnb hen til et sted så din Diseqc switch sidder inden for. Koster lidt ledning, men ikke så meget som at slifte switche. Og ja spaun er en hurtig god switch.

Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Kan tilslutte mig rådet om krympeflex med lim, og træk 4 sep. ledninger fra lnb hen til et sted så din Diseqc switch sidder inden for. Koster lidt ledning, men ikke så meget som at slifte switche. Og ja spaun er en hurtig god switch.

Jeg har ikke spec- god erfaring med Spaun, slet ikke i forhold til prisen
Digiality og Emitor AB er slut for mig nu, 3 + 2 stk må være nok

Hvad med Triax ?

E.L.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Jeg døjer hvet år med at signalet forsvinder (om vinteren) på parabolen i sommerhuset
Tror selv at det er lange pauser uden brug og så fugt.

Hvad skal jeg købe ?
Nuværende er 4 x 1 High ISO Switch...den 3. af slagsen
Pris uden betydning, bare den dur.

Tro det eller ej...
Kommer lige til sommerhus + 10 grader
Tænder for sat reciver.

Super billede på alle hoveder (99% signal), uden skift af switch
(som iøvrigt i år er en Spaun i den dyre ende)
I julen var der sort skærm .

Switchen er pakket ind/beskyttet i hoved + r.

Hvad foregår der ? (der er mange måde at blive tosset på)
her er man vist i et område hvor man er udsat.
E.L.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu