|
Samsung Viasat HD boks optimal opsætning |
Besvar |
Forfatter | |
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 23:39 |
Hejsa!
Jeg er ikke helt opdateret i min viden om parabol, og viasat, så er der nogle som kan give nogle gode råd Jeg har en Samsung Viasat HD Boks, en parabol med 2 lnb, hvad er de optimale settings i boksen.. pt kører jeg med følgende: std transponder: frekvens - 12054 Polarisation - Vertikal Symbolrate - 27500 FEC 3/4 LNB Indstillinger LNB-type - universal antal LNB - 2 LNB Frekvens Lav - 09.750 GHz Frekvens Høj - 10.600 GHz DiseqC-PortA - Astra4 5E DiseqC-PortB - Astra 1 19,2E en signaltest på eks frekvens 11.747 vertikal giver en styrke på 35%, og signalkvalitet på 100%, der er fin billede på den kanal, der skriver den tuner låst på signal. der er billede en signaltest på feks 11.727 horisontal giver signalstyrke på 36%, men signalkvalitet på 0% ingen billede og tuneren kan ikke låse på signalet Som jeg lige kan se det er der ikke billede på de horisontale kanaler, men mens der er på de vertikale, det er i et sommerhus.. og sidst jeg fik den nye hd boks sat op kørte både de horisontale og de vertikale... der er lavet måling på parabolen for optimal indstilling.. men der tabes nok en del i kablerne... men hvad gør jeg forkert i opsætningen siden jeg ikke får de horisontale kanaler loadet ind... når de nu har været der... Det ser ud til at være det samme på såvel viasats kanaler som free-to-air kanalerne Redigeret af rhsin - 28-Februar-2013 kl. 23:41 |
|
Mvh
René |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rhsin. Der skiftes mellem H og V ved at modtageren sender 18V DC ud til LNB for H eller 14V DC ud for V. Så jeg kan ikke pege på hvor fejlen logisk skulle ligge. Du skriver at det gælder begge LNB, det skulle udelukke en fejl i et af LNB. Jeg kan ikke rigtig forestille mig en fejl i DISEqC switchen som sender 14 volt igennem, men ikke 18 volt? Jeg kender ikke din Samsung Viasat HD Boks, men syntes at en signalstyrke på 35-36% lyder lavt? Er der en anden der kan bekræfte hvad den normalt ligger på? Men er det muligt at vinden har skubbet til Parabol skålen og at den derfor trænger til en efterjustering? Det må være mit bedste bud og det passer også med at adskellige LNB er bedre enten Vertikalt eller Horisontalt. Så hvis Parabol skålen har forskubbet sig og de LNB du bruger er bedst Vertikalt, så kan du lige netop modtage de Vertikale transpondere, men ikke de Horisontale? Ellers er der måske noget der kan være anderledes, end du tror og beskriver? Det er vel ikke sådan at lige meget om modtageren vælger H eller V sender LNB altid kun V ned, og så gør det for begge LNB? Det er ikke sansynligt, men her er to link med sateliterns transpondere: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 01-Marts-2013 kl. 10:15 |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carsten!
Jeg har talt med en antennemand som siger han er næsten sikker på det er lnb som er gået i stykker, så det skifter han i næste uge, også har jeg bedt ham om at se om han kan finde forbedringer på føringsvejen, for omkring 38-43% er det højeste jeg har set heroppe på parabolen som den stod. For 3 uger siden fik jeg den målt af min svoger som har måleapperat til at se om positionen var optimal.. og det var den dengang.. og selv der var signalstyrken kun så lav som før nævnt... så nu får jeg forhåbentligt forbedret føringsvejen.. også skiftet lnb.. så håber jeg det løser sig :) |
|
Mvh
René |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |