recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvbviewer transponder problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dvbviewer transponder problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkztar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dvbviewer transponder problem
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:56
Godaften.

Jeg sidder her med et problem i programmet DVBviewer. Jeg finder massere af kanaler når jeg laver en søgning på Astra 4.8E.. men det er faktisk ganske få der ikke  "hakker"... den eneste jeg faktisk kan tage uden problemer er viasat motor på svensk og norsk. 

Andet problem er at jeg finder 0 kanaler når jeg laver en søgning på Thor 0.8W. kan det være et problem med diseqc indstillingerne? mine forældre tager nemlig alle canaldigitals kanaler uden problemer nede i stuen. De er koblet direkte på den ene LNB hoved.. mens min er i swichen bag parabolen som er koblet på de 2 lnb hoveder.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 09:35
Hvis det hakker kunne det skyldes at parabolen har forskubbet sig og ikke er alignet præcist nok..

Dvbviewer/transedit analyse funktion kan anvendes til at indstille parabolen, kan vise styrke og kvalitet...

Dvbviewer kan styre diseq omskiftningen mellem paraboler..
Bruger selv dvbviewers gruppeopsætning pr. parabol. For hver parabol er specificeret diseq kommandoen..

Er der anvendt en LNB med 2 udgange til Thor 0,8 så to modtagere kan anvendes samtidigt?

Redigeret af avh - 26-Marts-2013 kl. 09:38
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
pkztar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:12
Ja Der er sat sådan en på så der kan sættes 4 kabler på 0.8 Thor :)

Da jeg var sat direkte i den på thor kunne jeg finde alle canaldigitals kanaler.. nu er jeg i swichen og kan næsten ikke finde noget som helst dansk.. har prøvet alle diseqC settings når jeg søger efter kanaler.. 

har os lige fundet ud af det må være noget med at jeg ikke kan finde ud af sætte diseqC op.. får kan sagtens tage alle kanalerne når jeg sætter den i canaldigital boksen jeg har :(

Redigeret af pkztar - 26-Marts-2013 kl. 14:16
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af pkztar pkztar skrev:

Ja Der er sat sådan en på så der kan sættes 4 kabler på 0.8 Thor :)

Da jeg var sat direkte i den på thor kunne jeg finde alle canaldigitals kanaler.. nu er jeg i swichen og kan næsten ikke finde noget som helst dansk.. har prøvet alle diseqC settings når jeg søger efter kanaler.. 

har os lige fundet ud af det må være noget med at jeg ikke kan finde ud af sætte diseqC op.. får kan sagtens tage alle kanalerne når jeg sætter den i canaldigital boksen jeg har :(

Hvis du kun skal modtage fra én satelit skal du slet ikke bruge disecq, men koble modtageren direkte på LNBen, og hvis LNBen skal fodre flere modtagere skal den enten have flere udgange eller være koblet på en multiswitch.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pkztar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 15:19
skal os bruge viasat.. derfor jeg ikke kan nøjes med at være koblet direkte på LNben.. skal sq kunne se f1 om søndagen :)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af pkztar pkztar skrev:

kan det være et problem med diseqc indstillingerne? 

Hej Pkztar.

Ja det kan det sagtens være. Men det kunne rent faktisk også skyldes det DVB-S kort du bruger.
Nogle kan ikke levere strøm til både DISEqC switch og flere LNB, andre har begrænsninger i driveren.
Jeg tror det ikke, men kunne du ikke skrive hvilket PC kort du bruger?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Marts-2013 kl. 16:40
Til top
pkztar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:08
Hey Carsten.. Jeg bruger et skystar2 kort.. lige et link her: https://www.technisat.com/en_XX/SkyStar-2-TV-PCI/352-2675-1840/
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:34

Hej Pkztar.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men når jeg googler finder jeg dette:

'There are devices (particularly TechniSat SkyStar2) that provide a DiSEqC 1.1/1.2 interface, but the driver blocks according commands in order to avoid damage caused by the high power consumption of motorized dishes.'

Jeg ved ikke om du kan låne et andet kort og prøve med eller måske kan sætte din SAT modtager op til DISEqC?

Hilsen Carsten.

Til top
pkztar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 18:27
fandt sq ud af det.. havde åbenbart ikke prøvet at scanne med alle diseqc settings.. så det var faktisk ret simpelt :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu