recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bbc på 28,x
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bbc på 28,x

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hylegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Februar-2012
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hylegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bbc på 28,x
    Sendt: 11-Juni-2013 kl. 20:19
Hej derude,

Nogle nye meldinger hvornår det er slut med at se Bbc på 28,x. Jeg mener at nogen skrev november sidste år. Så blev det Juni i år. Men det virker stadig :o)

Mvh Jens
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 20:58

Hej Hylegaard.

BBC kan i øjeblikket ses fra en midlertidig satellit 1N på 28ø.

Den bliver afløst af 3 nye satelliter, en fra sidste efterår: 2F, en til sommer i år: 2E, og en tidligt næste år: 2G.

Forviringen skyldes af mange 'troede' at den fra sidste efterår ( 2F ) skulle bruges til BBC. MEN det skete ikke, BBC blev ved med at sende fra den midlertidige 1N.

Det sidste jeg har læst er at 2E bliver ca 1 måned forsinket og at BBC skulle have bekræftet at de skal sende fra den. Så jeg vil gætte på at fra ca august-september kan BBC ikke længere modtages i Danmark med en almindelig parabol.

2E er ligesom 2F en EADS Astrium Model Eurostar E3000 og 2F er i Østdanmark bekræftet modtaget med en 1,5m parabol så det er sansynligt at en lignende parabol i Østdanmark vil kunne modtage 2E, men det må komme an på en prøve.

En anden mulighed vil være at modtage BBC fra Intelsat 907 på 27,5°V, men her er BBC let kodet og det kræver ydelig en SAT modtager med lidt specielle funktioner. Jeg kender kun 2 SAT modtagere der kan gøre det.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 11-Juni-2013 kl. 20:59
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 12:25
http://www.pixiesat.com/ENG/satellite/27W_Intelsat_907_27.5W.html
Her er der lidt forskellige modeller...
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 13:50

Hej.

Tak for linket med de forskellige modeller. Men jeg kan desværre ikke anbefale det, da informationerne er forkerte.

DR HD er lavet på samme fabrik som Technomate TM 5402 HD, men leveres fra fabrikken med andet firmware.
Jeg læste ( med hjælp af google translate ) på et rusisk sproget forum at DR HD firmwaren ikke længere opdateres.

Atlas HD 100 er en af de få modtagere der virker, selv om der står det modsatte.

På dens forum var der sidste år nogle der havde patched dens firmware, men manglede den tilhørende datafil.
Den lavede og postede jeg ( csell ):  

2-3 uger senere kom der en ny firmware med både patchen og indhold fra datafilen.

Lige siden har det været muligt at modtage BBC fra 27,5V på en Atlas 100 HD i de samme perioder som Technomate TM 5402 HD.

Hvis det er den vej man vælger at gå, vil jeg kraftigt anbefale at man vælger en receiver der jævnligt får opdateret dens firmware.

Men eller vil jeg henvise til mit tidligere indlæg fra 13 februar:

'Hej.

Der er nogle grupper der har fundet BISS for BBC på 27,5 Vest.

Jeg tror at de har brugt 'brute-force' værktøjer på PC'er med overklokkede GTX 580 grafikkort og store SSD drev. De har brugt cuda parallel computing i grafikkortet til at slå op i en datafil på ca 200 GB på SSD drevet. 

Men de har hidtil holdt den fundne BISS for dem selv. De håber dermed at det varer længere før den fornys. Men jeg mener at BISS koden eftehånden er så udbredt at den ikke kan holdes hemmelig meget længere.

Jeg fik selv for et par dage siden en email med DF xx xx xx xx xx xx 86 med ønske om at jeg ikke offentliggør den. Jeg har i øjeblikket ingen mulighed for at checke om den er rigtig, så det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre.

Men hvorfor skriver jeg så den lange indledning. De gør jeg for at I hver især selv kan vudere hvor meget i vil investere i nye modtagere. Selv kan vudere hvor længe i tror at ovennævnte kode kan bruges?

Her er de to modtage jeg ved kunne modtage BBC fra 27,5V uden problemer med den tidligere BISS: 

ATLAS HD 100, Den er af et fabrikat jeg i forvejen har 3 modtagere fra. De er gode til at opdatere firmware, selv i tidligere generationer:

Technomate 5402 HD som har et Dolby Digital Plus mærke på forsiden:

Jeg kan kun foreslå at I checker de forums hvor I plejer at finde information.

Og husk, der er jo ikke tale om betalingskanaler.

Hilsen Carsten.'

Redigeret af csell - 14-Juni-2013 kl. 13:51
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 12:02

Hej.

Jeg har fået en personlige besked med spørgsmål om, hvordan jeg selv ville justere en 125cm parabol ind til 27,5V.

Først vil jeg skrive, at kun hvis man har en Technomate 5402 HD eller ATLAS HD 100 SAT Modtager kan man prøve at justere ind efter  BBC transponderen på 11495 V. Alle andre modtagere vil ikke kunne se den.

Selv ville jeg begynde med at justere parabolen ind til den kraftige Hispasat på 30.0°V

Og så bagefter dreje den 1 grad op og 2,5 grad til venstre. ( når du står bag parabolskålen ).

Mange beslag har grad indikering for evalation og jeg ville bruge 

til at give en ide om, hvor meget 2,5 grad til venstre er.

Der findes ikke andre transpondere med Free To Air TV programmer man kan justere efter, så jeg vil lade SAT modtageren lave en BLIND SCAN indtil den finder en 'feed' der er i brug. Og til sidst lave en fin justering.

Her er to links over transpondere på 27,5V så I kan se om det er en 'feed' fra 27,5V i har fundet:

og

Den sidste mulighed er selvfølgelig at ringe til en Antennemontør og høre hvad han skal have for det. Det vil være noget nemmere med et prof. måleinstrument.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 17-Juni-2013 kl. 12:05
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 10:41
Hej.

Jeg har lige læst om to forskellige der i dag ikke modtager BBC fra 27,5 Vest.

Der er ikke andet at gøre end at vente og hvad der sker.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 19-Juli-2013 kl. 10:42
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 07:06

Hej.

Jeg kan bekræfte at BBC på 27,5 Vest skiftede kode i går.

Jeg så den nye kode på forskellige forums allerede i går eftermiddag. Den blev fundet af nogle grupper på internettet ved hjælp af 'brute-force' værktøjer på PC'er med overklokkede GTX 580 grafikkort og store SSD drev. De har brugt cuda parallel computing i grafikkortet til at slå op i en datafil på ca 200 GB på SSD drevet. 

Andre gange har det taget uger og ikke timer at finde en kode. Men hvis en gruppe på f.eks 16 medlemmer hver tager en 1/16 af mulighederne kan de finde en kode på en dag og ikke de 16 dage det ville tage hvis de hver i sær skulle lede.

Jeg tror også at en grund til at det gik så hurtig var at koden startede med 80 XX XX XX XX XX XX XX Lige meget hvordan grupperne delte søgningen mellem sig, vil der være EN der søger fra 80 og et stykke op.

Jeg har ikke i øjeblikket selv mulighed for at checke koden så jeg vil ikke skrive den her, men chek de steder I normalt finder sådan information.

Og husk at det jo ikke er betalingskanaler det drejer sig om.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 20-Juli-2013 kl. 07:06
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Og husk at det jo ikke er betalingskanaler det drejer sig om.

Selvfølgelig er de det (betalingskanaler). Der betales bare via en stats-bestemt TV-licens og ikke en månedlig opkrævning til et privat firma.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 11:07
Altså - det, vi kalder Free To Air-kanaler.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu