|
Prof hjælp til parabol + dreambox opsæt. i Kbh ? |
Besvar |
Forfatter | |
Dkstyle
Ny bruger Oprettet: 09-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-August-2013 kl. 17:23 |
Hej Alle,
Efter at jeg nu er kommet fra lejlighed til hus igen, så kunne jeg rigtigt godt tænke mig at få sat min Maximum Wave Toroidal T90 parabol op igen. Jeg havde den tidligere oppe at køre med en 8 X LNB fra 28.2E til 0.8W(som jeg husker det) og det kørte igennem en Dreambox DM 800 HD modtager. Eftersom jeg selv er en mildest talt elendig handymand og stort set intet kan huske omkring opsætning af dreambox og sattelit indstillinger m.v. Så leder jeg efter et firma eller parabol guru som vil kunne sætte det op for mig. Jeg har prøvet at google mig lidt frem, men det virker som om at dem jeg finder af den vej, mest er nogen som bare kan smække en stadard lille parabol op til en Viasat eller Canal Digital modtager box. Min opsætning kræver lidt mere viden og installation trods alt. Er der nogen som kender til et firma(eller privat) person omkring Hvidovre/København som ville kunne gøre ovenstående for mig for en rimelig betaling ? |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Dkstyle. Når jeg læser dit indlæg forstår jeg godt hvad du vil, men har du tænkt på hvordan et firma skal kunne gå ind i det? Jeg har aldrig monteret en Toroidal T90, men jeg har flere gange monteret en almindelig parabol til os selv, altid med en multi mount til 4-5 LNB. I dagene efter opsætningen går jeg altid og laver efterjusteringer / kompromisser for at vi kan se de ønskede kanaer fra alle LNB. Jeg kan godt se et firma komme og montere din Toroidal T90, trække kabler osv, men jeg kan ikke lige se hvordan du kan fortælle dem hvad de skal efterjustere og hvordan I skal afregne det. Jeg har med stor interesse læst på internettet om dem som beskriver processen med at montere og få en Toroidal T90 op at køre, men jeg er bange for, at jeg ser det som et 'gør det selv' projekt? Til sidst må jeg nok også hellere skrive, at jeg personligt bor for langt væk. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-August-2013 kl. 16:58 |
|
Dkstyle
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carsten,
Tak for dit svar. Da jeg første gang fik sat T90'eren op for en del år tilbage, da husker jeg det nu ikke som et specielt vanskelig projekt. Dengang fandt jeg faktisk en netop en "gør det selv parabol mand" som boede i mit område i jylland og det tog en eftermiddag eller lign at få sat den op og trukket kablerne og justeret ind til de mest gængse 4 satelitter.. I starten blev den dog blot sat op med 4 X lnb og jeg tilføjede selv selv resten hen af vejen og endte med 8-9 aktive LNB'er sat op med en dreambox. Det kan ikke have været specielt vanskeligt at justere med videre, når jeg har kunne finde ud af det dengang :) Det sværeste var at få dreamboxen til at kører med mere end 4 LNB'er, men de configs fandt jeg et sted på nettet og hvis jeg er heldig, så har jeg dem stadig liggende, eller de er på dreamboxen. Det er dog blot så mange år siden nu, at jeg mildest talt føler mig helt på bar bund igen og derfor gerne ville have haft professionel hjælp til det, da jeg ikke er den mest tålmodige mand i verden og langt fra er nogen handy mand. Men du har nok ret i at jeg måske blot kan bruge en firma til at få monteret selve parabolen og trukket kablerne og så må jeg selv rode med resten.. Findes der nogle danske forums som er mere rettet imod parabol/satelit TV, så jeg måske kunne lede efter nogen i mit område som evt. kunne hjælpe ? Da jeg sidst havde parabol, var der et forum som hed satandream.com som jeg besøgte meget, men det ser ud til at det er lukket nu. Med venlig hilsen, |
|
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
londahl
Bruger Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er sikker på DDC/Parabolexperten kan klare det.
De har lavet flere prof løsninger til mit gamle arbejde, men det bliver nok ikke gratis ;) |
|
Dkstyle
Funktioner
Tak(0)
|
@Quarkir. Tak for linket, det ser interessant ud! :)
@Londahl. Tak for forslaget, jeg prøver at sende dem en mail og hører om det er en type opgave som de vil kunne løse. Om ikke andet, så bare lave selve monteringen og kabel trækningen, så må jeg sku google mig frem til resten :) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |