|
Modtager til tyske FTA kanaler |
Besvar |
Forfatter | ||
felix29
Bruger Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-September-2013 kl. 16:34 |
|
Situationen er således. Vores Auvisio PX1131 er brændt sammen. http://www.auvisio.de/DVB-S-Receiver-mit-V-PX-1131-919.shtml Og vi er på udkig efter en ny. Men synes det er lidt en jungle at finde rundt i. Vores setup er som følger. Et kabel kommer ind fra parabolen -> går ind i auvisio'ens indgang -> fra auvisio'ens udgang løber der et kabel ind til -> Samsung tv'et i stuen der har indbygget sat tuner. auvisio'en er tilkoblet vores gamle fladskærm i soveværelset via scartkabel (tv'et har inden HDMI indgang) Parabolen peger mod ASTRA satelliten da vi udelukkende ser tysk tv via parabolen (min bedre halvdel er Tysker) Ønsket er nu en ny boks der kan opfylde følgende krav. - Have mulighed for gennemsløjfning af signal fra parabol (som nu hvor boksen i soveværelset ikke behøver at være tændt for at kunne se tv i stuen, + mulighed for at skifte kanal via tv'et i stuens egen indbyggede tuner) - Have scart udgang til tv'et i soveværelset (og gerne HDMI til fremtidig brug) - Have funktionsdygtig PVR/optage funktion gerne fra tilkoblet USB HDD (den indbyggede i PX1131 var virkelig dårlig, og kluntet) Bud på bokse ønskes.
|
||
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K PS3 (harmony adapter) WD TV Live Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center) Logitech Harmony 555 (til at styre det hele) Pris billigt setup. |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skulle ikke være vanskeligt, denne modtager har funktioner som er identiske med det der ønskes. http://www.netto-sat.dk/maximum_xo_25_s_fta-p-1882.html?cPath=269_270_254
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
felix29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jep funktionerne er der, men har læst testen her. Og er ikke så vild med følgende. Man savner også en standardindstilling med mulighed for at lægge et antal minutter til i slutningen til optagelser. Hvilket også var en af problemerne med Auvisio'en Jeg får lidt indtrykket af at disse PVR ready bokse halter lidt på optage fronten. En boks med mulighed for at montere en 2,5" HDD i med en mere "rigtig" optager funktion vil være super. |
||
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K PS3 (harmony adapter) WD TV Live Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center) Logitech Harmony 555 (til at styre det hele) Pris billigt setup. |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Felix29. Det er kun ARD, ZDF og nogle Dritte man kan se gratis i HD. Der er 8 - 12 andre tyske TV stationer der er gået sammen om HD+ som er et abonnement kort som efter det første år koster et service gebyr på 50€. Hvis man gerne vil se Tyske programmer i HD foreslår jeg derfor at man køber en af disse modtagere: Søger nogle eksempeler fra eBay.de Det er måske en fordel at finde en sælger der vil hjælpe en med at forlænge HD + kortet efter det første år: Men hvis I vil have en HD modtager er det måske også tid til en løsning hvor i samtidigt kan se Tyske kanaler både på den nye SAT Modtager samt jeres TV. Der skal kun bruges noget kabel og et nyt TWIN LNB til 11,99€ + 4,90€ i forsendelse: Jeg har i en anden tråd nævnt en Pearl DSR-395U.SE SAT Modtager til 28,40€. I skal være opmærksom på at sælger i følge siden kun sender til Deutschland, Österreich Men min erfaring er, at hvis man skriver og spørger, så vil de også gerne sende til Danmark. Men ellers har i måske familie i Tyskland? Pearl HD-Sat-Receiver DSR-395U.SE er rent faktisk en Auvisio HD-Sat-Receiver DSR-395U.mini Her er et link med mere info: Og kundeanmeldelser fra Amazon.de Og samme til dem der er bedst til Tysk: Jeg vil lige gøre opmærksom på at Pearl DSR-395U.SE som standard ikke kan gemme til en USB Disk eller Stik. Det er sparet væk, men kan tilkøbes som en opgradering. Og nej, jeg ved ikke hvor avanceret denne opgradering gør Recording funktionen. Men det er noget man betaler for, så mon ikke den er rimelig. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 15-September-2013 kl. 23:11 |
||
felix29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synes denne lyder som boxen for os
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9700 Men er i tvivl om internet delen kan bruges i Danmark. En ting er sat signalet som ikke er et problem, noget andet er internet delen da vores ip jo sladre om hvor vi er. |
||
Samsung PS50C685
||
felix29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Samsung PS50C685
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Felix29. Det første link peger til information om Sonys udgave af Apple TV, mon det er en fejl? Det andet link peger til en YouTube video af Inverto Volksbox som er en HD+ SAT modtager med noget Smart TV. Det skulle være dette link: Jeg ved ikke hvor godt Tysk Smart TV virker, om det er lige så godt eller dårligt som det danske? Hvis du ønsker at bruge en Tysk IP kan du tegne et abonnement på en VPN service hos nogen der har en server stående i Tyskland. Så går du enten ind i opsætningen i Inverto Volksbox eller i din Router og ændrer noget i opsætningen. Så vil der blive oprettet en krypteret forbindelse fra dig og til det Tyske internet, og alle vil tro at du er på internettet i Tyskland. Hvis du laver ændringen i Inverto Volksbox'en er det kun den, der vil 'være' i Tyskland. Hvis du laver ændringen i Routeren vil det være alle jeres enheder der får en Tysk IP. Hilsen Carsten. |
||
felix29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Svar indsat med blåt ovenfor. |
||
Samsung PS50C685
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke om der findes noget der ligner DR.NU i Tyskland? Men hvis du finder en VPN Service med en server i Tyskland kan det være de har et prøve abbonnement, så at du kan prøve det på en PC før du køber Volksbox'en. Hilsen Carsten.
|
||
felix29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg læser det (og forstår det) drejer det sig om HbbTV Det har ARD og ZDF og RTL gruppen er i gang (har kun en lille del til rådighed pt) Det eneste det kræver er HD+ og en boks der er HD+ Replay kompatibel. Hvilket Inverto Volksbox WEB edition er. Kilde
|
||
Samsung PS50C685
||
felix29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så har jeg bestilt.
Det bliver en Inverto Volksbox Webedition IDL6651N + Inverto Premium Twin LNB IDLB-TWNL40-PREMU-OPP |
||
Samsung PS50C685
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |