recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-S2 på mediecenter - Hvordan og hvilket tv-kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-S2 på mediecenter - Hvordan og hvilket tv-kort

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af FaD81 FaD81 skrev:

Men er der ikke problemer med noget pairing eller lign, som jeg har læst om tidligere.

Kan jeg bare købe et sat tv-kort, cam-modul og så gå igang?
Vil helst ikke stå med for 1500kr hardware som ikke virker....
Nobody Knows
Der har været mange diskusioner om Pairing. Min situation er at Canal Digital ikke pairer mit kort, men mit kort er "gammelt", så det er ingen garanti for at de ikke pairer dit kort. Man kan ikke spørge dem, for de vil altid svare at de pairer
Så du har 2 beslutninger der skal tages:
1. Hvis ikke du har Canal Digital abb. så skal du vælge om du vil tage chancen. Går det galt (altså at de pairer og du ikke får det til at virke på en PC) ja så må du bruge deres settopbox (evt. med harddisk) indtil abb. udløber
2. Finde en dansk leverandør at tuneren. Vente til du har modtaget dit kort fra Canal digital. Bestille tuneren (med CAM interface) og prøve det af. Da du har en dansk leverandør, har du automatisk 14 dages returret når du køber på nettet

Hvis du vælger at prøve det af, så ville det være fantastisk om du ville vende tilbage, så vi kan få en afklaring på Pairing på CD problematiken
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 16:57
Jeg står i samme dilemma; jeg har godtnok en gammel HD-boks, hvor der jo så nok er et non-pairing kort i, men ved bestilling hos Canal Digital skal man sågar levere serienummeret på sit TV!
Så jeg undlod at satse, om de 595 kr, et CA-Modul med paired-kort til et TV faktisk kan bruges f.eks. i en Terratec S7 tuner - det sidste har jeg faktisk lige tilbageleveret med denne erkendelse!
ØV!
Udover at kunne bruge PC/HTPC/osv. - så vil jeg først og fremmest være fri for disse proprietær bokse, hvor jeg for et par måneder siden måtte opleve, at boksen tog flere års HD-optagelser med sig i faldet :-(   VÆK - pga. dårlig software i en under-dimensioneret HW-boks!
Til top
Thorsten1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-August-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 22:13
Jeg har lavet min egen tråd om pairing på CD.

Jeg kan ikke bestille et cam modul og kort ved CD, det skal pairres med et godkendt tv.

Så hvad gør vi så?
Venlig hilsen
Thorsten Jørgensen
------------------------
Panasonic TH-42PZ80E
CD HD PVR box & WD TV Live & 3GB ReadyNAS
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 23:08
Der skal øjensynlig en registeringsproces i forhold til dette Strong Cam..

Spørgsmålet er om dette Strong CAM kan kommunikere med et godkendt TV (tror ikke det er sanssynligt) eller det bare er noget formelt?

Altså du skal nok have en forhandler til at levere et Strong CAM og registere det...

Tidligere har man kunne anvende et almindelig tilgængelig Conax CAM/smart card og så kunne man erhverve et smart-card fra CD og stille boksen til side...

Spørgsmålet er om det stadig går med nye smart-card?

Redigeret af avh - 02-Maj-2011 kl. 23:09
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Thorsten1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-August-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 09:29
Som jeg har skrevet i min egen tråd, har jeg fået et Strong Cam og kort direkte fra CD. Det er et parings modul men det virker uden paring.

@avh, hvordan har dit terratec kort det med symbolrate på 30000?

Venlig hilsen
Thorsten Jørgensen
------------------------
Panasonic TH-42PZ80E
CD HD PVR box & WD TV Live & 3GB ReadyNAS
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 10:25

Mit terratec er til DVB-T.

De DVB_S2 tuner jeg anvender er til engelske og tyske kanaler.
TeVii har en en god følsom tuner som er egnet til de engelske (28,2E) og kan ikke forsynes med CAM.
Technotrend s3200 har jeg tidligere modtaget CD på, herunder også 30000 .
I dag er der andre nyere tunere på markedet, som jeg vil mene er bedre. f.eks. fra Digital devices.. 

Fint det lykkedes dig at anvende et strong CAM og et nyt smartcard fra CD!!

Prøv evt. at koble modtage fra at modtage alle transponder  data i dvbviewer opsætningen...

Det kunne måske hjælpe og er ikke nødvendigt fordi kanalerne er krybteret og dvbviewer kan alligevel ikke se/optage flere kanaler fra en transponder, når de er krybteret...

Redigeret af avh - 11-Maj-2011 kl. 10:31
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu