Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
isteen
Guld medlem
Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Emne: Brugt HD-boks fra Canal Digital Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:03 |
Jeg har nu fået Canal Digital til at forstå, at min HD-boks er defekt. Efter lidt palaver frem og tilbage, fik jeg lovning på at der kom en ny boks med posten til mig, og jeg efterfølgende bare skulle returnere min 3 måneder gamle boks. I dag kom boksen så, og det var med undren jeg kunne konstatere, at boksen ikke var ny, men en brugt boks. Der var brugsridser på den, og efter antallet af fluepletter, har den mindst én sommer på bagen. Efter at have kontaktet Canal Digital om dette, fik jeg svaret:
Hej Steen Tak for din mail. Ja det er korrekt at din nye HD-box er brugt. Vi har ikke flere nye boxe af denne model på lager, da vi snart helt stopper med at forhandle dem. Derfor har vi valgt at genbruge returnede boxe fra opsagte abonnementer og lignende. De har dog altid været tilbage hos producenten, og har været testet igennem og klargjort til brug, så den skulle være så god som ny, selvom der godt kan være lidt tegn på slitage på ydersiden af boxen.
Det synes jeg ikke er optimalt, hvad siger I?
|
Steen
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:11 |
Jeg vil da klart mene man har ret til nyt, når den defekte kun er få måneder gammel, jeg ville da ikke være tifreds hvis jeg retunerede et TV der var defekt, og fik et tilbage der havde været udlejet, med besked om at modellen var udgået, så må man da få en ny model.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
renenielsen
Bruger
Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 133
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:55 |
isteen skrev:
Jeg har nu fået Canal Digital til at forstå, at min HD-boks er defekt. Efter lidt palaver frem og tilbage, fik jeg lovning på at der kom en ny boks med posten til mig, og jeg efterfølgende bare skulle returnere min 3 måneder gamle boks. I dag kom boksen så, og det var med undren jeg kunne konstatere, at boksen ikke var ny, men en brugt boks. Der var brugsridser på den, og efter antallet af fluepletter, har den mindst én sommer på bagen. Efter at have kontaktet Canal Digital om dette, fik jeg svaret:
Hej Steen Tak for din mail. Ja det er korrekt at din nye HD-box er brugt. Vi har ikke flere nye boxe af denne model på lager, da vi snart helt stopper med at forhandle dem. Derfor har vi valgt at genbruge returnede boxe fra opsagte abonnementer og lignende. De har dog altid været tilbage hos producenten, og har været testet igennem og klargjort til brug, så den skulle være så god som ny, selvom der godt kan være lidt tegn på slitage på ydersiden af boxen.
Det synes jeg ikke er optimalt, hvad siger I? |
I følge købeloven har "butikken" 3 forsøg til at reparere din defekte vare - de har så valgt at erstatte det, med en brugt box.. Jeg vil mene, at du ikke har noget at komme efter..
|
LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:59 |
Køb en der er ny, og få den erstattet med en brugt, det er da ikke i orden.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
renenielsen
Bruger
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 20:15 |
Radiomanden skrev:
Køb en der er ny, og få den erstattet med en brugt, det er da ikke i orden. |
Hvis du spørger mig som forbruger, kan det da virke lidt besynderligt - men din reklamationsret er stadig til stede - så du har ikke mistet noget, nogen steder. (Sky i UK gør det også, hvis en kunde brokker sig over deres boks ikke virker inden for deres abo periode, der kan de også risikere at få en refurished enhed)
|
LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 20:27 |
renenielsen skrev:
(Sky i UK gør det også, hvis en kunde brokker sig over deres boks ikke virker inden for deres abo periode, der kan de også risikere at få en refurished enhed) |
Der får man dem også gratis eller med en god Discount.
|
|
|
strofi
Junior bruger
Oprettet: 19-Juni-2009
Point: 36
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 23:19 |
Føj som de efterhånden behandler deres kunder der er sagesløse ofre fanget med denne ubrugelige box. Det positive er at der ikke vil blive forhandlet flere nye boxe da der snart kommer en ny som vi alle forhåbentlig får tilbudt. Ellers er det bye bye CD og hej via.
|
|
renenielsen
Bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 01:00 |
strofi skrev:
Føj som de efterhånden behandler deres kunder der er sagesløse ofre fanget med denne ubrugelige box. Det positive er at der ikke vil blive forhandlet flere nye boxe da der snart kommer en ny som vi alle forhåbentlig får tilbudt. Ellers er det bye bye CD og hej via. |
Så du vil gå fra god billede kvalitet til dårlig kvalitet..? Hmm, trist... (selvom Viasat har nogle udemærkede bokse (-fjernbetjening)
|
|
|
renenielsen
Bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 01:02 |
Radiomanden skrev:
renenielsen skrev:
(Sky i UK gør det også, hvis en kunde brokker sig over deres boks ikke virker inden for deres abo periode, der kan de også risikere at få en refurished enhed) |
Der får man dem også gratis eller med en god Discount. |
Det gør du også med Canal Digital Boksen, hvis jeg ikke er helt forkert..
|
|
|