recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død Sagem hd boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDød Sagem hd boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Død Sagem hd boks
    Sendt: 20-Februar-2011 kl. 10:08
Vores Canal Digital HD boks (Sagem 81) er tilsyneladende død. Den står bare og genstarter hele tiden.
Jeg havde siddet og zappet frem og tilbage og slukkede så. Jeg lagde godt mærke til, at boksens ur blev stående på kl. 10:37, så jeg slukkede lige for strømmen og tændte igen og tænkte ikke mere over det. Næste gang, jeg ville se fjernsyn, virkede boksen ikke.
Den står som nævnt bare og tænder og slukker hele tiden, det hjælper ikke at slukke for strømmen, det har jeg prøvet.  Så nu har jeg hevet stikket ud.

Jeg synes, der på et tidspunkt sidste år var en, der beskrev en tilsvarende boks, der opførte sig ligesådan, men jeg kan ikke finde tråden.
Er der noget at gøre ved det udover udskiftning?
Er heldigvis ikke helt afskåret fra at se tv, har en antenneboks også.
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 10:26
Det har jeg også oplevet med min satboks HD PVR 101-ST. Du kan løse problemet med følgende kommandoer på fjernbetjeningen, når du har boksen tændt:

Tryk på følgende knapper i nævnte rækkefølge så hurtigt som muligt efter hinanden:

rød
3
5
3
Teletext
1

Denne re-fabriksindstilling vil du blive bedt om at udføre, hvis du kontakter Canal Digitals kundeservice; forhåbentlig løser det dit problem og bare rolig, indholdet på harddisken og alt andet forbliver uændret

mvh

Redigeret af okaare - 20-Februar-2011 kl. 10:45
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 10:57
Bortset fra, at det er den uden harddisk. Det er Sagem itsd 81 hd.
Den har ikke nogen rød knap på fjernbetjeningen.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 12:52
Har lige talt med Canal Digital, manden sagde, at det er strømforsyningen, så han vil sende en ny.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 23:05
Har selv en som gjorde det samme,men den var helt død,det hjalp ikke med en ny strømforsyning.
Se mit indlæg her
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:14
Ja, det var den tråd jeg mindedes Jan, men jeg kunne ikke finde den.
Jeg frygter også, at det er andet end strømforsyningen, men nu ser vi. Jeg frygter manden hos CD misforstod mig.
Jeg har selvfølgelig prøvet at slukke for strømmen flere gange. Når jeg så tænder igen, kommer der først 8888 med kraftig lys, så med svagere lys, ingenting, init og en grøn lampe, init og en rød lampe, ingenting, 8888.
Fjernbetjeningen gør ingenting, men trykker jeg på tænd/sluk på selve boksen og holder den inde, stopper boksen med sin loopen, der er kun en lille rød lampe. Når jeg slipper, fortsætter den.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:17
Er tv'et tændt imens, det er et gammel billedrør tv, hopper det frem og tilbage mellem sort skærm (scart stkket) og sne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Er tv'et tændt imens, det er et gammel billedrør tv, hopper det frem og tilbage mellem sort skærm (scart stkket) og sne.
Min boks var også sat til et billederørs tv,og som jeg husker det,gjorde den det på samme måde.

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Min boks var også sat til et billederørs tv,og som jeg husker det,gjorde den det på samme måde.

Så jeg fik det snart slukket Big smile
Det kan næppe være sundt for et gammelt tv.

Nå, men posten havde ikke nogen strømforsyning med idag, den lokale forhandler mener også, det er strømforsyningen, så jeg må bruge antenneboksen i aften også. Det er da godt man har den.

Jeg prøvede at trykke OK + Info, som Bobben foreslog i din gamle tråd, men det skete der ingenting ved.

Redigeret af Ham_Der - 22-Februar-2011 kl. 15:56
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 16:19

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Så jeg fik det snart slukket Big smile
Det kan næppe være sundt for et gammelt tv.

Nå, men posten havde ikke nogen strømforsyning med idag, den lokale forhandler mener også, det er strømforsyningen, så jeg må bruge antenneboksen i aften også. Det er da godt man har den.

Jeg prøvede at trykke OK + Info, som Bobben foreslog i din gamle tråd, men det skete der ingenting ved.
Nej det er ingen skade til,for de går jo i stykke for et godt ord,har selv et par stykker på lager.Wink
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 14:44
Så kom strømforsyningen, men som frygtet, virker boksen stadig ikke. Så måtte man gribe knoglen igen, men CD ville godt sende en ny boks.

Det lykkedes for øvrigt at få den til at søge efter ny software, som Bobben beskrev. Den skrev 00 i displayet. Efter ca 5 minutter skrev den ER 09, jeg prøvede at trykke OK, så fortsatte loopen.
Den er noget skrammel den boks.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 16:04
Jeg trækker denne tråd op igen, da jeg har et spørgsmål mere om denne dejlige boks Evil Smile

Vi har fået den ombyttet, men den nye er også underlig. Har andre oplevet, at boksen ikke kan lide at blive sat til at vise DVB-T?
Altså, den kan godt vise dem, og den virker så længe den er tændt, men når jeg så sætter den på stand by, fryser den. Uret står stille, slukker jeg så for strømmen og tænder igen, virker den (endnu). Så vidt jeg husker havde jeg også haft den gamle boks ovre på DVB-T, da den så døde helt. Så det må jeg hellere lade være med. Kanal Østjylland er der heller ikke noget ved.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu