tommyhj skrev:
Jeg går som regel i BioCity i Odense. Men hver eneste gang en film starter derinde skal jeg lige vænne mig til at billedet er helt sløret, fordi jeg er vant til at se HD hjemme på mit TV. Selv min kone hviskede til mig at den da vist ikke var i fokus da vi var inde at se Harry Potter... |
Har desværre også ofte selv oplevet det samme. Det skulle vist ha' noget at gøre med, at det (uvist af hvilken årsag
) på en strimmel celluloid åbenbart ikke er teknisk muligt at stille lige skarpt på både billede og undertekster. Så de kære filmoperatører skal selv træffe et valg: Billede eller tekster. Desværre vælger nogen af dem så at stille knivskarpt på underteksterne, og bare lade billede være billede.
Én af flere grunde til, at jeg efterhånden har mistet lysten til at gå regelmæssigt i biffen, og hellere bare venter på BD-udgivelsen af filmen.
tommyhj skrev:
Er der nogen der ved hvilke biografer der konsekvent viser film digitalt i HD? Eller skal man bare vente på at filmen kommer på bluray hvis man vil se den i ordentlig kvalitet?
|
Ja, visse CinemaxX biografer tilbyder denne mulighed - side om side med analog visning. Jeg så den nye Harry Potter-film i digital visning film i Bruun's Galleri i Århus, og det var egentlig ganske okay. Selv om det
naturligvis aldrig vil kunne matche skarpheden fra en BD-film på 90" lærredet i min egen hjemmebif.
Glæder mig allerede til at gense
"Harry Potter og Dødsregalierne" i en ordentlig kvalitet, når den engang udkommer på Blu-ray.
Redigeret af musicus - 28-November-2010 kl. 11:22