|
Loftslem til projektor |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||
Exxtreme
Guld medlem Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 19:27 | ||
|
|||
RogueAgent
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 20:18 | ||
|
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
Exxtreme
Guld medlem Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
Sendt: 13-August-2010 kl. 08:53 | ||
|
|||
Mouse
Bruger Oprettet: 21-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:04 | ||
Hej Edderkoppen
Jeg har søgt efter noget tilsvarende og har ved søgning på "diy projector lift" fundet følgende:
Bare nogle ideer.
Jeg overvejede selv af lade motordelen til en garageportåbner trække værket. Så får man også fjernbetjening og følere med. Dog tror jeg at motorene i dette link ville være lettere at arbejde med:
Held og lykke
Mouse
|
|||
edderkoppen
Junior bruger Oprettet: 09-August-2010 Status: Offline Point: 41 |
Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 08:28 | ||
Jamen jeg har intet imod at skille mig op og indstille - da det netop er en projektor, som jeg tager med mig frem og tilbage fra arbejdet.
Jeg forestiller mig en helt simpel løsning, hvor jeg manuelt kan "klikke"/sænke en lem/hylde ned fra loftet, og så bære projektoren op og forbinde og indstille. Jeg kan bare ikke finde sådan en lem :( Hjæælp |
|||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 10:49 | ||
Hvad med en loftslem fra Silvan (sådan en med indbygget trappe). De er vist ikke så dyre..
|
|||
mvh Christian
|
|||
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 12:03 | ||
har selv siddet i samme bås som dig hvor jeg gerne ville have lift til projectoren..
Jeg har dog droppet det pga det er rigtig svært at få en projector til at komme i præcis stille hver gang (medmindre du kører det på en hvid væg uden lærred og er ligeglad om du rammer samme spot hver gang..
Men fandt dog ud af en løsning som ikke var så dyr hvis du kender en elektriker selv :)
2 motoriseret arme fra elektroniske tagvinduer skulle ikke være så dyrere at få fat i. og så er det bare at lave et vippe beslag eller skinnesystem alt efter hvordan den skal kunne komme ned.. og så få din elektriker ven til at få det til at kører.. Så kan du altid motere det til en vægkontant på væggen..
Jeg har dog også adgang til Vogels serie igennem min leverandør og de har også et system men det koster 18000 så det sprænger nok budgettet :) |
|||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 15:08 | ||
Rigtigt fedt diy projekt hvis du spørger mig men i dit tilfælde lyder det altså tåbeligt. Hvis du alligevel skal op og sætte projekteren på plads hver gang hvorfor fanden så ikke bare åbne en lem eller what ever når du alligevel er oppe.
Den elektriske dunkraft vil jeg mene er et rigtigt godt udgangspunkt i en diy løsning Spørgsmålet er om de 23cm den kan blive længere er nok. Det med infrarød er som sagt forholdsvis let ligende rf løsninger kan også findes. Så laver du bare en kasse som projekteren skal stå inden i evt. med dine loftbrædder under bunden så man næsten ikke kan se den når den er kørt op.
|
|||
'DLG'
Super bruger Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 15:12 | ||
Jeg har været ude på en skole og bygge en kasse omkring en projektor der stod fastmonteret på loftet. For at få billedet ned på lærredet var anvendt to spejle. Den ene foran projektoren, der skød billedet nedad, og så sad der et spejl på oversiden af en loftsplade som man så kunne slå ned. Mener denne kunne vippe ned automatisk.
Er der mon noget ved denne løsning der kan bruges?
Ved dog ikk hva to spejle mellem projektor og lærred gør for kvaliteten af det viste?
|
|||
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|||
edderkoppen
Junior bruger Oprettet: 09-August-2010 Status: Offline Point: 41 |
Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 15:59 | ||
Tak - men en helt alm. lem bliver vist "bare" en vippe-lem... - jeg går efter én, hvor det stykke projektoren står på parallel-forskydes manuelt op/ned - som om et firkantet stykke af loftet klikkes ned og op - svært at forklare.. forstår man det?
Redigeret af edderkoppen - 01-Oktober-2010 kl. 16:01 |
|||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |