recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærredsstørrelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLærredsstørrelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Emne: Lærredsstørrelse
    Sendt: 30-September-2010 kl. 16:13
Jeg planlægger at investere i en JVC X3 projektor når den kommer til november/december.

Jeg står dog i et stort dilemma i fht. lærredsstørrelsen, hvor jeg svinger mellem 106" og 120". Det bliver sandsynligvis et gain 1.0 lærred da jeg ikke er bekendt med ordentlige lærreder med gain >1.0 der kan fås i DK til rimelige priser (et Studiotek 130 ville være perfekt men det skal være motoriseret+tab tension og jeg har ikke 30k+ til lærredet).

Jeg vil helt klart foretrække 120". Den afstand jeg kommer til at sidde fra lærredet, vil da svare til ca. 1,5 gange billedbredden. Men er der nok lys i en JVC til et 120" billede?

Den nye generation JVC projektorer (X3, X7 og X9) skulle have lidt mere lys end forrige generation, dog fortrinsvis i 3D (som ikke har min interesse overhovedet, da der slet islet kke er lys nok til det i denne generations 3D projektorer). Men jeg håber at der er nogle ejere af de tidligere generationer JVC projektorer som kan fortælle lidt om deres erfaringer med lærredsstørrelse og lys.

Redigeret af MortenCombat - 30-September-2010 kl. 16:14
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 17:06
Jeg køre med JVC DLA-HD750 på et Lissau 90tommer 16:9 LS Frame fastramme True Color med en gain på 1.0 og det virker vildt godt - har aldrig set et bedere billed med mere lys eller faver ...... næsten som et 3D billed med super dybde !
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 20:50
Du kan roligt vælge 120 ". Jeg har selv sådan et lærred og sidder 3,70 meter fra det. JVC`en har også nok lys til denne størrelse....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 21:15
har en mate med en billig Optoma 720p og en 120" Hivilux tab tension lærred, den kører fint selv i ikke fuldt mørklagte rum, har endag set en del sport på den i meget lys.

så du kan roligt gøre det, hans lille HD65 eller hvad den nu hedder er ikke noget lys vidunder, dog er det en DLP projekter, så der er da lidt blus på pæren.

Selv 720p opløsningen er ikke så dårlig når man sidder en 4 meter fra den.
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 10:29
Tak for svarene - jeg hælder nu endnu mere til de 120" Smile
Til top

Besvar Besvar