recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau C75 proscreen vs projecta Procinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLissau C75 proscreen vs projecta Procinema

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MSG1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Emne: Lissau C75 proscreen vs projecta Procinema
    Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 20:47
Jeg skal vælge imellem disse 2 lærreder til min Optoma hd200X, der kommer fredag ;)

Jeg har haft begge lærreder ved siden af hinanden og luret lidt på struktur, farve osv.

Begge er gain 1.0 og mat-hvid. Umiddelbart ses ingen forskel i farven når de ses ved siden af hinanden.

Der ses dog forskel i strukturen

Projecta har en firkantet struktur, hvor firkanterne ligger parallelt og i lige rækker på hele lærredet. Det har absolut ingen genspejling af lys uanset hvordan man holder og lyser på lærredet.

Lissau har en mere nupret og rodet struktur og det er som om at i fordybningerne på strukturen (når man bøjer lærredet lidt og holder en skarp lampe hen til) genspejles/reflekteres der en smule lys.

Jeg ved at begge skulle være gode lærreder, men ud fra overstående observationer, hvad er forskellen så i praksis?

Jeg har ikke mulighed for at teste dem mod hinanden med en projektor så jeg kan vælge hvad der er bedst, så håbede lidt på at få lidt fif og info herfra ;)

Redigeret af MSG1979 - 06-Oktober-2010 kl. 21:01
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 23:12
Projectas rullelærreder vil jeg holde mig fra.

Røret som lærredet rulles om, er alt for spinkelt, hvilket gør at der med tiden kommer en stor V-fold i midten. Desuden er enden af lærredet limet/fæstnet ovenpå røret, hvilket gør at der kommer vandrette fordybninger i lærredet fordi det ikke bliver rullet op i et jævnt lag.

Selvom det ikke er specielt dyrt, synes jeg ikke at pris og kvalitet hænger sammen. Jeg har set væsentligt billigere lærreder som hænger pænere.

Lissau kender jeg intet til.

Redigeret af Pallec - 06-Oktober-2010 kl. 23:14
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu