recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke specifikationer er vigtige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke specifikationer er vigtige

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke specifikationer er vigtige
    Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 10:58
Hej !

Jeg regner med at købe en Benq-projector snart, men er i tvivl om hvilken model jeg skal vælge. Jeg vil have en full-hd model, så jeg har kigget på W1000+ og W6500.

W6500 er noget mere lysstærk og med noget mere kontrast, men da jeg vil sætte projectoren op i et fuldstændig mørklagt rum på et 120" lærred med en afstan på ca 4,5 meter har jeg så synderlig glæde af den ekstra lysstykre og kontrast ? Prisforskellen på de to modeller er jo rimeligt stor.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
kennethp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2009
Sted: DK
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 15:23
Det er kvaliteten også :)
Du må hellere tage ned og se dem, så kan du SE om du har penge og lyst til at betale for differencen.
Jeg overvejede også W6000, men synes den larmer for meget, og er istedet endt med en JVC HD350
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Hej !

Jeg regner med at købe en Benq-projector snart, men er i tvivl om hvilken model jeg skal vælge. Jeg vil have en full-hd model, så jeg har kigget på W1000+ og W6500.

W6500 er noget mere lysstærk og med noget mere kontrast, men da jeg vil sætte projectoren op i et fuldstændig mørklagt rum på et 120" lærred med en afstan på ca 4,5 meter har jeg så synderlig glæde af den ekstra lysstykre og kontrast ? Prisforskellen på de to modeller er jo rimeligt stor.

Uden at jeg er ekspert overhovedet, og uden at kende de to nævnte modeller, så vil jeg da netop mene, at hvis du har et mørklagt rum så vil du få glæde af den ekstra kontrast. Hvis det er et mørklagt rum men med hvide vægge, så er det måske begrænset hvor meget du vil få ud af det, da billedet på lærredet så vil lyse hele rummet op og det lys der reflekterer tilbage på lærredet vil øge lysniveauet på lærredet over hele linjen og dermed reducere kontrasten.

Jeg ved ikke hvad lysstyrke de to projektorer har, men 120" er et rimeligt stort lærred, så jeg tror da helt sikkert at du vil få glæde af noget ekstra lysstyrke.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 15:38
De fleste film ser jeg med rimeligt høj lyd på så lægger man mærke til projectorens summen ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 15:40
Ja væggene er jo hvide, men det er et kælderrum uden vinduer.

Det er ikke fordi prisen er et problem på den store model, men jeg har ikke lyst til at betale en masse ekstra hvis jeg i netop mit tilfælde ikke får synderlig bedre kvalitet. Der skal jo være en fornuftig sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Jeg synes bare det er svært at vurdere de kvalitetsmæssige forskelle når man ikke kan se begge modeller demonstreret i samme rum.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 16:15

Ja væggene er jo hvide, men det er et kælderrum uden vinduer.

Det er ikke fordi prisen er et problem på den store model, men jeg har ikke lyst til at betale en masse ekstra hvis jeg i netop mit tilfælde ikke får synderlig bedre kvalitet. Der skal jo være en fornuftig sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Jeg synes bare det er svært at vurdere de kvalitetsmæssige forskelle når man ikke kan se begge modeller demonstreret i samme rum.

Det var bare fordi du skrev det som om (sådan læser jeg det i hvert fald Smile), at når dit rum alligevel er mørklagt vil du ikke få noget ud af en bedre projektor, og det er i hvert fald ikke korrekt. Kender som sagt ikke de to nævnte projektorer, så kan heller ikke vurdere hvor stor kvalitetsforskel der er.

Er det et kælderrum som primært skal bruges som hjemmebiograf? I så fald ville jeg overveje at male væggene i en mørkere farve - nogle mørkegrå vægge vil helt sikkert give dit billede et stort kvalitetsløft, uanset hvilken projektor du vælger.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 16:59
Den med farven på væggene er vi ikke to om at bestemme herhjemme tror jeg.LOL
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 00:04

Den med farven på væggene er vi ikke to om at bestemme herhjemme tror jeg.LOL

Fair nok - det var også mest møntet på, hvis det nu var et kælderrum som mere eller mindre skulle dedikeres til en hjemmebio.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu