|
hvad kræves der for at jeg kan se følgende kanaler |
Besvar |
Forfatter | |
BigRaj
Guld medlem Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: Malmö Status: Offline Point: 1464 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Maj-2012 kl. 07:51 |
Hej
Jeg har i dag en free 2 air reciever med en 60 cm skål siddende til at se på free 2 air. Mener dem jeg ser ligger på 28 grader øst men hvad kræves der for at jeg kan se følgende kanaler
jeg er meget novice inden for parabol verdenene så bær over med mig hvis jeg stiller dumme spørgsmål senere i tråden :-)
vh
Bigraj Redigeret af BigRaj - 15-Maj-2012 kl. 07:57 |
|
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Bigraj. Jeg ved ikke hvilke du er mest intersseret i? Men hvis du klikker på f. eks. C i kolonnen for beam vil du opdage at C kun dækker området omkring Pakistan. Hvis du ser på Hadi TV dækkes Europa fra Eutelsat Hot Bird 13A på position 13.0°E. Dem vil du kunne modtage hvis du har en parabol der er stor nok og som peger mod 13E. Jeg ved ikke om en 60 cm er stor nok, men jeg er i øjeblikket i Spanien og har lige checket og jeg kan her modtage Hadi TV 1 ( 12558V ) på min 75 cm parabol. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 15-Maj-2012 kl. 11:51 |
|
Elmand
Bruger Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal bruge en 85 cm parabol pegende mod hotbird 13 grader øst
Med venlig hilsen
Elmand
|
|
BigRaj
Guld medlem Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: Malmö Status: Offline Point: 1464 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok, jeg starter med at skifte skålen ud til en 85 grader. hvis så jeg gerne vil se kanaler både på 28 grader øst og så også på 13 grader øst, kræver det så en motor på skålen eller skal jeg have flere lnb hoveder på?
|
|
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Enten en motor eller en parabol med holder til flere LNB'er, se min tidligere post for en mulig løsning: Jeg ville så vælge en skål ca 10 cm større end hvis du kun har et LNB. Der er intet officielt, men alle regner med at satelliten 1N på 28 grader øst er midlertidig og Hvad der så sker med de kanaler du i dag kan modtage på din 60 cm vides ikke. Men da jeg er kommet i tvivl om hvad man rent faktisk kan modtage i Danmark på en 60 cm, vil jeg spørge om du ikke kan oplyse din lokation samt give nogle eksempler på hvad du i dag modtager?
Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 22-Maj-2012 kl. 10:07 |
|
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
E.L.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |