recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på Koxialkabel ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på Koxialkabel ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på Koxialkabel ?
    Sendt: 22-Januar-2012 kl. 10:18
Hej Recordere,

Jeg købte følgende kabel:
http://www.srt-versand.de/index.php?sid=342c0f22dcbc265e5bb4bb39dfdd5897&cl=details&cnid=cd44742c9a5522208.49824653&anid=1d34bceaeea71d466.74168103
Jeg har dog modtaget følgende kabel istedet:

Men forhandleren har istedet sendt mig dette:
http://qam256.de/shop/Kabel/Sat-Koaxialkabel/Rollen-100m/Sat-Koaxialkabel-Quad-Shield-120-100m-Spule.html

Quick opsummering:
1.1mm inderleder vs 0,9 mm
2 omgange af - 128x0,12 alu isolering vs 48x0,12 isolering
27 db tab / 100m vs 33,5 db tab / 100m

Vil dette gøre en reel forskel i installationen?

Jeg er lidt tvær over at have bestilt en ting og modtage en anden af rent princip, og vil derfor tage kontakt til butikken, men tvivler ærligt på at de vil sende det rigtige kabel. Jeg tror højst de måske de refundere et par €, og når butikken ligger i Tyskland er det lidt svært at tage fat i ham personligt.

Årsagen til at bestilte fra Tyskland var at både LNB(Skulle have en QUAD) og Koax kabel i Danmark kostede det dobbelte i forhold til Tyskland, vi er trods alt et lille marked.

Redigeret af ShadowDK - 22-Januar-2012 kl. 10:20
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 11:16
Hvor lange kabeltræk har du. Jeg har købt kabel og hoved hos dem før, Udemærket kvalitet på hovedet, har dog sat en stribe gaffatape i kanten af bunden ved de 4 outputs, som drypnæse for vand, da det ellers trækker ind mod stikkene og så laver det ballade.

Et eller andet sted syntes jeg en dæmpning på 6 dB er meget i forskel. Kabel skal findes på ebay.de i tyskland. Men det billige kabel jeg købte er lidt dårligt mht. uderlederen. Den knækker nemt. Det er slet ikke samme fine kvalitet som dem du først har fundet. Men hvis du har så langt har dæmpningen en del at sige, hvis du så også har en lille parabol bliver det kun værre.
Du sidder bare med aben, for fragt til danmark koster ikke meget, men fragt den anden vej koster kassen. Vi er jo et lille marked som du skriver. 
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 12:03

Jeg har vel en 10-15m  frem til min mediecenter - Men det er så x4 kabler der jo skal køres.

Min LNB er den rigtige, købte en Inverto Black Ultra Quad High-Gain Low-Noise 40 mm LNB, det er bare irriterende at kablet nu er forkert, ville ellers have trukket dem her idag.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:20
Jeg ville trække det i det du har modtaget når det ikke er længere du skal, hvis ellers yderlederen ikke er af dårlig kvalitet som det var på mit, ser jeg ingen problemer.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af ShadowDK ShadowDK skrev:

Jeg har vel en 10-15m  frem til min mediecenter - Men det er så x4 kabler der jo skal køres.

Du har vel også sparet €10.50 -   og det er da en ganske OK pris.

På (langt over) 10-15m gør det ingen forskel - vi taler om 0,6-0,9 dB i forøget dæmpning ved 2gHz - de 4 kabler kommer jo ikke i serie.

Det kabel, du har fået, har ikke en spec. for skærmen, men mon ikke de 120 i navnet betyder 120dB - som er skrevet som " Schirmungsmaß: 120dB" i spec for det bestilte kabel. 
Husk at endepunkterne også skal laves efter alle kunstens regler, hvis skærmen skal virke fuldt - yderdiameteren  ser ud til at være forskellig.

Lars Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Du har vel også sparet €10.50 -   og det er da en ganske OK pris.

Kablet er faktisk blevet sendt ud til samme pris som det jeg bestilte, og jeg blev ikke meddelt at de ville sende et andet kabel, det er det der pisser mig lidt af, fint hvis de ikke har pågældende kabel, men det virker nu mere som en bait and switch.

Jeg ser lige hvad butikken svarer, jeg regner med at det ender op med at blive dette kabel jeg kører rundt, med direkte forbindelse fra LNB til tunere uden nogen samlinger eller andet bør jeg forhåbentlig få et godt signal.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu