recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode freesat-positioner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode freesat-positioner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Emne: Gode freesat-positioner
    Sendt: 28-November-2011 kl. 17:11
Hej folkens,

Jeg er helt nybegynder inden for sat-modtagelse - det skal siges, at jeg har kabel-TV, som dækker det primære TV-behov.

Det har imidlertid haft min interesse at sætte en parabol op, primært for at gå på jagt i diverse freesat-programmer, da der ser ud til at være rigtig meget gratis TV at kigge på. Mest interessant er nok engelsksprogede programmer, sekundært måske spanske/tyske.

Parabolstørrelsen vil nok være begrænset til 60-80cm, og da jeg bor i København lader det desværre til at udelukke UK freesat-programmerne, men mange af dem kan heldigvis hentes på nettet i stedet.

Her kommer spørgsmålet så:

Ud fra ovenstående informationer, hvilke satellitpositioner vil I så anbefale mig at gå efter? Og hvilke positioner vil man med rimelighed kunne fange med ovennævnte parabolstørrelse uden motor, men med flere LNB'er?

Mvh. Søren
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 17:43

Du vil selv med en 60 Cm parabol kunne fange en del kanaler fra 28,2, som kan supplere det du har på KabelTV, du vil ikke kunne modtage BBC og ITV da de i dit område vil kræve en stor parabol, men der er andre der fint kan modtages, startede selv med dem, og senere fik jeg så abbonement til SKY, hvor der så kan modtages rigtig mange kanaler. Bruger selv en 60Cm parabol. Du kan se her: http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=All&ordre=sid&filtre=no  hvilke kanaler der kan modtages FTA, se bort fra Astra 2D, og indtil videre Astra 1N de kræver 180 Cm-2M parabol for at kunne fange dem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 18:24
Udover 28 øst, så kan 9 øst måske have interesse. Jeg har en gennemgang af den her 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 22:29
Hej begge, tak for input!

Jeg tror også 19.2e kunne være interessant; der er nogle spanske kanaler, som kunne være interessante for min kæreste.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu