recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LNB - Hvad skal jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLNB - Hvad skal jeg vælge?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jørgen Damgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2011
Sted: Glostrup
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: LNB - Hvad skal jeg vælge?
    Sendt: 30-November-2011 kl. 09:14
Efter 15 år er den ene LNB begyndt at svigte, Sat signalet varierer mellem halv og hel styrke i et spring.
Dengang var de bedste med et støjtal på 0,7 dB. Nu om dage reklameres med støjtal ned på 0,1 dB, til en pris under 100 kr.
Hvis det virkelig er rigtigt, så undre jeg mig over hvordan man kan sælge nogen til over kr. 200 og så med et støjtal på 0,3 dB.
Er der nogen der har erfaring med om de billige er gode nok, eller kan anbefale hvad de mener er bedst?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Jørgen Damgaard Jørgen Damgaard skrev:

Efter 15 år er den ene LNB begyndt at svigte, Sat signalet varierer mellem halv og hel styrke i et spring.
Dengang var de bedste med et støjtal på 0,7 dB. Nu om dage reklameres med støjtal ned på 0,1 dB, til en pris under 100 kr.
Hvis det virkelig er rigtigt, så undre jeg mig over hvordan man kan sælge nogen til over kr. 200 og så med et støjtal på 0,3 dB.
Er der nogen der har erfaring med om de billige er gode nok, eller kan anbefale hvad de mener er bedst?

De billige er bestemt gode nok. Jeg har selv fire af de billige twin LNBs, som alle har fungeret upåklageligt i mere end 6 år. Det med støjtallet skal du ikke tillægge nogen betydning. Der bliver fiflet en del med disse tal.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jørgen Damgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2011
Sted: Glostrup
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2011 kl. 21:56
31,- pr stk + 59,- i forsendelse fra redcoon.com, godt nok med et strømforbrug på 200 mA, så jeg surfer nok lidt videre.
Til 28 øst har jeg tænkt mig den bedste der findes. Er der nogen der kan give et godt bud på hvad det evt. kan være for en?
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 15:52
Inverto Black Ultra - bruger jeg selv til 28e - har fået en noget mere stabil modtagelse og den kan i hvert fald anbefales til svagere signaler.

Tape Connection MKII
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 20:48
Hej Jørgen.

Det kommer meget an på hvor du bor og hvor stor parabol du har.
Hvis du bor / har en parabol så 28E er svag vil Inverto black ultra single eller Smart Titanium Twin LNB give dig højere forstærkning, men hvis du f.eks bor i vestjylland og har en stor parabol vil de være et dårligt valg da de sansynligvis så vil overstyre SAT-receiveren.

Men for de fleste vil et af dem være et godt valg.

Hilsen Carsten.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu