recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CF181D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG CF181D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Emne: LG CF181D
    Sendt: 02-September-2010 kl. 20:39
Halløjsa

Jeg står overfor at købe en projekter (min første) inden for et par måneder. Max pris er ca. 15K.

Jeg her set mig lidt lun på LG CF181D efter at have læst en masse anmeldelser af den på nettet, men er der nogen her, som har personlig erfaring med den eller kender til en dansk forhandler. Har fundet et enkelt tysk site, som sælger den, men vil da helst købe i DK Smile

Lidt info om projektor:

Har ikke lige helt styr over det med at smide billeder ind, så I må nøjes med link
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 09:55
Slet ingen der har kendskab til LG projektoren?
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 12:52
Jeg synes, at man bør bide mærke i denne betragtning fra én af de linkede anmeldelser:

Frame Interpolation. The CF181D has a frame interpolation system which is quite useful for 60p material, and not so much for 24p. Like the JVC RS25, if your source material is HD video at 60 fps, the CF181D's frame interpolation system will produce a clearer and more stable image. It is excellent for music concerts, live performances, sports, and so forth. On the other hand, our test unit does not perform well with 24p movie material. It seems to jump in and out of frame interpolation, creating a jerkiness in camera panning shots that is quite distracting. We hasten to remind readers that we have a pre-production sample, and LG may fix this prior to the release of production units.

Når man læser passagen så virker det, som om denne projektor primært er optimeret til materiale i 60Hz, og ikke til 24p. Kunne sikkert være værd at tage med i overvejelserne, hvis man også påtænker at bruge projektoren til Blu-ray materiale. På den anden side, så står der jo også, at testen er foretaget med en prototype. Så muligvis kan en nyere og bedre firmware have løst problemet.

Der er vist lidt stof til eftertanke. Smile

Redigeret af musicus - 06-September-2010 kl. 17:20
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:48
Den skal bruges primært til afspilning af film, herunder nok mest bluray. Så det skal da vist lige undersøge nærmere om den stadig "hikker".
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu