|
Hvor købe i jeres Projektorer pære ? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Just Curious
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:34 | |
Hørt !! FNørd
|
||
Firebird
Guld medlem Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 20:02 | |
Skal folk også holde op med at holde ferie i udlandet bare for, at
staten, regionerne og kommunerne kan skrue deres vilde overforbrug endnu
mere i vejret? Holder I kun ferie Danmark? Skal vi ikke lige gætte på, at mange danske forhandlere bruger en masse penge i udlandet når de holder ferie der?
Desuden... Det er politikerne på Christiansborg der ønsker, at vi skal bruge så få penge i Danmark som muligt. Det er jo derfor de fører denne brandskatnings-politik med en høj moms og høje afgifter på en lang række produkter. De har aldrig ønsket, at Danmark skulle være konkurrencedygtig på moms og andre afgifter, for så havde de sænket momsen og andre forbrugerafgifter forlængst. Denne politik går ud på at kanalisere penge fra det "rige" Danmark til de "fattige" syd og østeuropæiske lande. Det er en del af den "danske" EU-politik. Så enkelt er det. Det er politikerne som de danske forhandlere skal tage fat i hvis de vil have forøget deres salg og fortjeneste. Enhver er sin egen lykkes smed. Netop når det drejer sig om den private økonomi. Jeg handler selv tit ind i Tyskland. Ligesom så mange andre gør det. Redigeret af Firebird - 17-Maj-2010 kl. 10:30 |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
Just Curious
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 09:49 | |
ihhh altså Firebird... man kunne næsten foranledes til at tro - omend du er meget velskrivende - at det ikke er hverken alderen eller studenterhuen der trykker med sådan en bredside du der leverer til det danske samfund - jeg vil ikke gå ind på diverse beskatningstakster eller om jeg er enig i skatte procenten eller hvad vores penge bliver brugt til.
Dog vil jeg da lige gøre dig opmærksom på at vi er ca. 3.7 mio. "skatteplagede" danskere der skal betale "gildet" for samtlige 5,6 mio. mennesker i dette land - mod Tysklands 83 mio. og ca. 89% af arbejdstyrken i arbejde. - så mig personligt er det helt ufatteligt, at du ikke er mere ude på barrikaderne og formidle dit budskab,- måske kan du få dig en ny og gloværdig karriere som politiker i tinget. du har jo helt klart en holdning til hvordan vores allesammens penge bliver forvaltet forkert af de politikere der er i arbejde nu.
Så "herut" Firebird,- ind og lav reformer så vi alle sammen kan få billigere hjemmebiografer... Redigeret af Just Curious - 17-Maj-2010 kl. 09:54 |
||
Firebird
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 10:28 | |
Efterløn er ikke velfærd. Det er forhøjet kontanthjælp for dovne mennesker! De fleste førtidspensionister fejler ikke en skid og kunne sagtens arbejde. Back to topic. Redigeret af Firebird - 17-Maj-2010 kl. 10:43 |
||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
Firebird
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 10:38 | |
|
||
||
Firebird
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 10:40 | |
|
||
||
Just Curious
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 11:48 | |
Det er jo egentligt lidt morsomt - vi er jo enige langt hen af vejen, dog syntes jeg din retorik er rimeligt besk - og kunne lyde som om inspirationen var hentet fra sider som: http://www.politikerlede.com/skattevanvid.htm - og det var jo sikkert ikke sådan det var tænkt da Startrek startede indlægget, - Men helt ærligt !! vi lever i et frit land og hvis man seriøst er utilfreds står det enhver frit for at deltage i ændringsprocessen for at gøre landet mere optimalt. det kræver bare at man "åbner" op for gode argumenter og ikke er så rigid af smarte vendinger og fraser,- At gode forslag ryger af "som pis på en gummistøvle" Men lige meget hvad !! det sku da bekymrende at alle de rare penge ryger udenlands i stedet for at "arbejde" herhjemme til gavn for hele samfundet,- (inkl. de dovne, førtidspensionisterne, politikerne og hjemmebiografisterne) og for at fjerne evt. misforståelser så er jeg selv "arbejdsleder" i øjeblikket (suk) så lige P.T. en "tilfreds" "bruger" af systemet. - (fandens ressision)...
Redigeret af Just Curious - 17-Maj-2010 kl. 12:24 |
||
Firebird
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 13:32 | |
Ja, det ville da være dejligt med en lavere selskabsskat, en moms på 10% og nul afgifter på en lang række produkter. Så ville tyskerne og andre jo handle ind i Danmark, samtidigt med, at vi danskere selv ville holde op med at handle ind i udlandet, MEN, det ønsker vores "danske" politikere bare ikke, og så må man bare lave sin egen afgiftsreform. Jeg har ingen ønsker om at ændre på forholdene her i Danmark. Jeg er ikke så klog som "genierne" på Christiansborg. De ved jo alt bedre end os dumme borgere. Det er også derfor, at de vil hæve nogle af forbrugerafgifterne endnu mere. Det minder mig om, at jeg snart skal en smut til Tyskland igen... Lad os stoppe diskussionen her. Back to topic. Redigeret af Firebird - 17-Maj-2010 kl. 17:04 |
||
||
Just Curious
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 14:11 | |
Ja enig igen !! Lad os stoppe diskussionen her. Back to topic
Aarrr skal da lige have det sidste ord !!
Det da ganske morsomt at lægge mærke til at den "knaldrøde farve" har en generel tendens til at fade ud efterhånden som man får indkøbt sig de store 3 vèr i verden (Villa, Vovhund og Volvo) eller frit oversat Hus, Børn og Bil... .
men du har helt ret... lad os stoppe her...
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 15:04 | |
Hold da fast hvor folk får luftet selvretfærdigheden her i tråden, der skal både peges fingre og sågar er der også en der må lægge ryg til at være asocial, den får ikke for lidt..
I får det jo til at lyde som om valget står mellem at holde 2500 kroner her i landet eller sende 2100 danske kroner til Tyskland, men i praksis ryger størstedelen jo til Japan uanset om pæren købes herhjemme eller syd for grænsen. Pæren vi snakker om er lavet i Japan og den vil japanerne have penge for. Jeg kender ikke indkøbspriserne for danske og tyske forhandlere, men lad os for eksemplets skyld sige at den danske forhandler skal betale 2100 kr til japanerne for pæren og herefter smider 400 kr på i avance så pæren koster 2500 kr. Den tyske forhandler køber en større mængde pærer årligt, så han slipper med at betale 1850 kr til japanerne og kan så nøjes med en avance på 250 kr fordi han ikke har fysisk butik, men kun en webshop, så slutprisen er 2100 kr. Ret mig gerne hvis mine bud på indkøbspris og avancer er helt i skoven, men jeg tror nu ikke de er helt ved siden af.. Hvilken af de to pærer er så værst for den danske betalingsbalance? Hvis jeg køber pæren for 2500 kr i Danmark snupper forhandleren 400 i avance og sender 2100 ud af landet til Japan. Køber jeg istedet pæren for 2100 kr hos tyskeren, så sender jeg 2100 ud af landet og tyskeren sender så 1850 videre til japanerne. I begge tilfælde er det 2100 kr ud af landet.. Jeg er helt med på det fornuftige i at støtte danske forhandlere, men drop lige det der betalingsbalancehysteri, det er noget klynk når størsteparten af pengene ryger til japan uanset hvor pæren købes. Betalingsbalancen kommer først rigtigt ind i billedet hvis der fandtes et dansk produceret alternativ til pæren. |
||
Just Curious
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 15:21 | |
Det er da langt fra selvretfærdighed der her er tale om - men derimod forsøget på at opgradere VORES egne danske forhandlere til "Tyskerniveau" nemlig ved at lægge ordrene her i landet.
`Bite me`hvis det forventede resultat udebliver i længden... med det kræver en helhjertet indsats af alle mand og kvinder..
|
||
Firebird
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 17:02 | |
Redigeret af Firebird - 17-Maj-2010 kl. 17:02 |
||
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |