|
VGA til S-video |
Besvar |
Forfatter | |
SureCom
Ny bruger Oprettet: 11-Oktober-2009 Status: Offline Point: 12 |
Emne: VGA til S-video Sendt: 28-April-2010 kl. 15:15 |
Hej!
Jeg står med et problem, da jeg gerne vil tilslutte en PC til en projektor. Problemet er, at projektoren er så "gammel", at den kun har S-video og VGA indgang og at PC'en er så ny, at den kun har HDMI og VGA-udgang. Da billedet går gennem en forstærker og videre op til projektoren med et S-video kabel, ville jeg gerne kunne tilslutte computeren til forstærkeren med et S-video kabel (for at undgå at trække et 15 meter VGA kabel) Jeg har fundet nogle denne mulige løsning: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26804 eller på en dansk side: http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=59904 Men mit spørgsmål er, om I tror, at dette ville virke? Jeg har aldrig set en opsætning med en sådan adapter før. På forhånd tak! |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10461 |
Sendt: 28-April-2010 kl. 15:22 |
Det vil helt sikkert virke, men med en dårlig billedkvalitet.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 28-April-2010 kl. 15:44 |
Hvorfor ikke bare trække et VGA-kabel, selvom det er langt, det vil give den bedste billede-kvalitet...
Det forudsættes at PC kan udsende de VGA-opløsninger, som projektoren kan modtage...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
SureCom
Sendt: 28-April-2010 kl. 16:10 |
Det skal helst ikke være gå ud over billedet - så hellere trække et ekstra kabel. Har haft tilsluttet et VGA kabel, hvilket virkede perfekt. Men er der så nogen der ved, om man kan købe kabler og stik løst og samle selv? Det ville gøre det noget nemmere at trække.
|
|
SureCom
Sendt: 28-April-2010 kl. 16:23 |
Og alternativt - hvordan ville det fungere med et 10 meter forlænger kabel (han/hun) sat sammen med et andet 3-5 meter VGA kabel (han/han) i stedet for et 15 meter kabel? Det vil nemlig være langt under halv pris!
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10461 |
Sendt: 28-April-2010 kl. 16:54 |
Det vil fungere ligeså godt som med ét langt kabel.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
SureCom
Sendt: 28-April-2010 kl. 17:10 |
Super - det er det jeg gør så. Mange tak for hjælpen!
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5290 |
Sendt: 28-April-2010 kl. 17:21 |
AV-Connection har løse han og hun VGA stik:
Har ikke set løse kabler i metermål, så køb et færdigsamlet og klip det ene stik af.
Alternativt, køb et kabel hvor stikhuset kan skrues af, så fylder resten af stik ikke så meget.
Købte selv et af den type hos
for et par år siden.
Men de har ikke billeder af kabler på hjemmesiden i øjeblikket, så det er ikke så let at se type
Mvh JørgenT
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |