recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD entertain center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD entertain center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
parasound Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér parasound Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HD entertain center
    Sendt: 15-Februar-2012 kl. 19:32
Hej igen

Har været kunde hos Canaldigital i ca 7år nu og har den gammel model stadigevæk sagem 81 uden harddisk og da også 2 stk  sagem 101 med 250gb harddisk og har da været tilfreds med disse maskiner

Men så er spørgsmålet så denne nye boks de er kommer med canaldigital denne HD entertain center med 500gb er den meget bedre end sagem 101 og de extra penge værd ??? og hvad kan den mere end sagem 101 og kan se her på siden at nogen har købt den for 1495kr.- og 1995 kr.- er det stadigevæk muligt ??? med 6 mdr binding

parasound
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 21:17
Har netop fået den nye HD PVR box til 1.995 - om man stadig kan ??
Man skal i hvertfald ringe / skrive og slå på at man nu har levet med den gamle HD PVR Linux box.

Er den så bedre?
Den er lynende hurtig. Tænd/sluk - Hurtigere end TV'et til og tænde :)
Hurtig ved kanal skift
Lydløs
Marginalt bedre til og "spoole". Stadig BARE OVERSPRING af billeder, men bedre - men IKKE SÅ GODT SOM FØR LINUX.
Smart funktion med og springe 3 min. frem ved og trykke på "højre", og ½min. baglæns på venstre.
Det betyder at hvis man fx. har optaget et program med reklamer, trykker man lige 2 gange højre, 1-2 gange venstre - så er de reklamer overstået Thumbs Up

Info bjælke med nuværende /næste program - her kan man bladre fremad til resten af aftnens programmer uden og skulle ind i TV-Guiden :)

Mere info i display - navn på kanal'en man ser - eller tid man er bagud (Live/pause)

Yderelige info = INFO (igen) istedet for GUL. dvs hvis man lige vil læse INFO til det man ser, så et det bare 2x INFO, istedet for INFO / GUL

TV-Guiden:
FORDEL - Lyden fortsætter, og billedet kører i baggrunden, man kan dermed tjekke TV-guiden, mens der er reklamer - uden risiko for at skulle "spoole" tilbage, når man ikke kunne følge med i hvornår reklame pausen sluttede
Umiddelbar pænt layout, MEN der er ALT FOR MEGET INFO i oversigten. Aftnens program på en film kanal fylder hurtigt flere sider, fordi der udover tid/titel også står INFO om filmen.
Efter min mening burde oversigten KUN indeholde TID/TITEL, og dernæst INFO for at læse ydererelige - her er HD PVR 101 bedre.
Det samme med optagede programer, nu har jeg ikke optaget så meget endnu, men kunne godt forestille mig at det blev sværer og finde det man har optaget, efterhånden som disken bliver fyldt op ?

På HD PVR 101 kunne man skifte imellem Matrix/side visning med den BLÅ knap. Nu skal man ind i menu. Tilgengæld husker den hvilken version man brugte sidst.

Havde det været HD PVR 101 FØR LINUX, ville jeg sige behold den gamle.
Med LINUX ja så er er jeg glad for at have den nye stående i stuen.

Den er klart bedre en HD PVR 101 LINUX, men der er plads til forbedringer/justeringer af nogle funktioner.

Kom også lige i tanke om Tekst-TV. Det virker nu også SUPER med hukommelse und alles :)

Tidligere skiftede vi dog bare over til signal igennem SCART, så virkede TV'ets tekst-TV Big smile

Redigeret af Bla Blasen - 15-Februar-2012 kl. 22:38
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Bla Blasen Bla Blasen skrev:

Smart funktion med og springe 3 min. frem ved og trykke på "højre", og ½min. baglæns på venstre.
Det betyder at hvis man fx. har optaget et program med reklamer, trykker man lige 2 gange højre, 1-2 gange venstre - så er de reklamer overstået Thumbs Up
Og er man ikke tilfreds med 3 min. frem ved tryk på "højre", og ½ min. baglæns på "venstre", så kan man i menuen "Optagelsesindstillinger" selv ændre disse værdier fra 5 sek. til 5 min.
Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér videoguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 00:13
Har jer med den nye box problemer med lyd sync på DR HD? Jeg har den gamle boks og lige i øjeblikket oplever jeg problemet. F.eks var X factor i fredags helt gal, hvor det hele lignede play back, selv når dommerne talte ;-). Når jeg slår over på terrestrial signalet er der ingen problemer. Er det CD der har et generelt problem lige nu eller er det den gamle box?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu