|
Canal Digital og TV fra nabolandene |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det handler jo også om rettigheder, og kan man ikke få dem, eller er de for dyre, så spiller det jo også en rolle.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
berliz
Bruger Oprettet: 03-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg må jo så bare glæde mig over, at jeg kan modtage en masse kanaler helt gratis - så længe det varer.
Men de steder i Syddanmark, hvor man med almindelig UHF-antenne kan modtage en del tyske (selv sydtyske) kanaler terrestrisk, altså også, hvor der er fællesantenne, hvordan forhindrer man, at disse kanaler bliver videresendt til beboerne? Jeg tænker på det med rettigheder? Jeg forstår det altså ikke helt . |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Så er alt jo godt, jeg har også selv parabol og tager en masse kanaler i stedet for en masse fra KabelTV.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Mine indledende spørgsmål stillede jeg, fordi vi måske inden for en overskuelig tid vil flytte i lejlighed. Derfor havde jeg håbet, at jeg her kunne blive lidt klogere på, hvilke muligheder der er med eller uden egen parabol - evt. med alm. antenne. Men det er åbenbart en jungle at bevæge sig ind i, når der tales om rettigheder og folks smag.
Du skriver: "Det vil kun kunne fungere økonomisk hvis kanalerne kan sælges. Det er ganske sikkert blevet undersøgt. Enkeltvis er det sikkert en katastrofe, derfor i pakker". Jeg mente jo heller ikke enkeltvis, men efter en mere seriøs analyse af, hvordan de mere lødige kanaler kunne samles i pakker og sælges til større tilfredshed for seerne. Det er en sær prioritering, der sker, synes jeg. Men tak for svarene. |
|
Recordthis
Ny bruger Oprettet: 18-Januar-2012 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er da sikkert en kollektiv aftale med lejligheden, det har jeg altid haft, og det er en del billigere oftest.
Ellers tjek http://tvpakken.dk/prissammenligning eller http://www.boxertv.dk/produkter/Pakker-og-priser/Kampagnetilbud/ |
|
I <3 Samsung!
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for henvisningene. Jeg undrer mig bare over, at der tilbydes så mange forskellige kanaler, som ikke siger mig noget som helst, hvorimod de kanaler, jeg i øjeblikket kan modtage gratis (en masse tyske, en hel del engelsksprogede og diverse andre) slet ikke figurerer i TV-pakkerne.
Jeg har lige tjekket Waoo's Store Danmarkspakke. (Waoo samarbejder med vores elselskab SEAS/NVE - Fibernet). Der er ikke én eneste tysk kanal med i deres store pakke, men der er snesevis af intetsigende engelsksprogede kanaler. Ikke engang nogen af de 6 engelsksprogede kanaler, der sender lødige film døgnet rundt, og som jeg kan modtage på parabol gratis, er med i pakken . Hvis det er den fagre nye verden, er man jo tvunget til at blive boende, hvor man bor - uden at tage den allerede nedgravede fiberforbindelse i brug (har nu heller ikke været min hensigt) . |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Der kan være'flere ting der kan spille ind, den ene er rettigheder, den anden kan være ar der ikke menes ar der'er interesse for kanalerne her i landet. Derudover så kan plads til kanalerne også være en faktor, jo mere plads en udbyder vi have f.eks på sattelit jo mere koster det. Man kan jo ikke bare uhemmet nedtage kanaler, alle faktorer samt indtægter og udgifter m.v skal tages med i betragtning, man kan ikke bare lige. Derfor er det jo så godt at man selv kan nedtage diverse andet fra sattelitterne.
|
|
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, Radiomanden.
Jeg er blevet meget klogere på dette område nu. Også selv om jeg ikke kan gennemskue prismekanismen, nemlig hvad jeg skulle betale for en TV-pakke udelukkende med tyske og svenske statsdrevne kanaler, f.eks 10 kanaler - hvis f.eks 100.000 husstande fik en sådan pakke tilbudt Der ville jo ikke være et problem med plads på satellitten i så fald. Tak for alle svarene. |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |