Mad Dog Tannen skrev:
Du har ret, man kan jo købe sig fattig i lærred.
Jeg synes bare at hvis AV Precision som branchemand, kender til lærreder med samme data, og som oven i købet er lydsvage i motoren, vil det være god info for alle der ønsker et motorlærred. |
Det var ikke for at pege på noget specifikt, mere et udtryk for at jeg mener man godt kan tillade sig at stille krav til produkters helt grundlæggende kvalitet og egenskaber, selv om de ikke koster en jetjager. Selvfølgelig får man ikke superduperluksus finish for 10.000,- - og nu ved jeg jo heller ikke hvor slem støjen er, men noget af det jeg har hørt fra visse lærreder synes jeg ikke er acceptabelt. Det kan jo være dit er mindre slemt end de eksempler jeg har hørt.
Uddybende spørgsmål: Er det et tab-tension? Hvis det er, så er det et billigt lærred, og så kan du have ret i at man må gå på kompromis med nogle ting. Hvis ikke, så synes jeg ikke 10.000,- med autolink er discount nok til at finde sig i støjende motorer i et moderne lærred. Men igen, "støj" kan bedømmes forskelligt - alle lærreder siger noget når de kører ud, selv med Lutron motorer der i sig selv er helt støjfri, kan man selvsagt stadig høre mekanikken dreje rundt.
Iøvrigt, så kan man opleve at hvis ikke beslagene er helt stramt monteret, så kan det nemmere give resonanser i kassetten når lærredet kører ud, og så kan det støje en del uden at man kan klandre lærredets kvalitet for det.