Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Luzke
Ny bruger
Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: fjernbetjening til lissau lærred Sendt: 30-December-2009 kl. 18:37 |
Hej.
Jeg har netop fået et lissau tab tension (demo-)lærred op at hænge. Har så fået en helt ny fjernbetjening tilsendt. Den hedder noget i stil med Somfy Telis 1 RTS. Men har kæmpet en del timer efterhånden med at få lærredet til at reagere på den. Er der nogle, der kan være behjælpelige med, hvad jeg skal gøre?
mvh (og godt nytår)
Christian
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 18:40 |
Luzke skrev:
Hej.
Jeg har netop fået et lissau tab tension (demo-)lærred op at hænge. Har så fået en helt ny fjernbetjening tilsendt. Den hedder noget i stil med Somfy Telis 1 RTS. Men har kæmpet en del timer efterhånden med at få lærredet til at reagere på den. Er der nogle, der kan være behjælpelige med, hvad jeg skal gøre?
mvh (og godt nytår)
Christian
|
Har du prøvet med nye batterier
|
|
Luzke
Ny bruger
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 19:01 |
Har ikke prøvet at skifte det. Men kan se fjernbetjeningen lyser, når der trykkes på den. Det er sådan et fladt 3V batteri, som jeg ikke lige har nogle af liggende. Skal selvfølgelig testes.
Tænkte der skulle gøres et eller andet specielt for at dem til at "tale sammen", da det er en fjernbetjening, der virker til mange forskellige ting, fx persienner og rullegardiner.
|
|
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 19:08 |
Jeps, de skal "parres" (hvis de ikke er leveret sammen) - jeg kan ikke lige huske hvordan, men fulgte der ikke et foldet instruktionsark med?
-Kent
|
|
|
Luzke
Ny bruger
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 19:31 |
Ja, de er ikke leveret sammen. Der er sådan et foldeark med, men kan simpelthen ikke finde ud af tyde det. Har prøvet meget længe. Synes der burde være noget på lærredet, der skal trykkes på for at få det til at fungere. Men jeg har ikke kunne finde noget.
|
|
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 20:33 |
Jeg kan ikke lige finde mine instruktionsark - men du kan ringe til Lissau's support på 20 27 66 33 mellem 8 og 18 på hverdage. Når du har fundet ud af hvordan man gør, så skriv det her, så andre kan finde det. ;) -Kent
|
|
|
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 20:40 |
Bookmarker lige den her. Jeg har en ekstra fjernbetjening til mit. Vidste ikke jeg selv kunne parre dem.
|
|
|
Luzke
Ny bruger
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 20:44 |
Jeg prøver at ringe til lissau på mandag.
Tak for svarene.
|
|
Luzke
Ny bruger
|
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 10:27 |
Så fik jeg et svar. Strømmen på lærredet skal først være tændt, og så skal man udføre følgende procedure:
- sluk for strømmen i 3 sek.
- tænd for strømmen i 7 sek.
- sluk for strømmen i 3 sek.
- tænd for strømmen igen.
Så bevæger lærredet sig lidt. Umiddelbart efter skal man holde den lille knap bag på fjernbetjeningen inde, indtil lærredet siger et lille klik, og så virker det som det skal.
|
|