Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 19:51 |
goAMinD skrev:
Asklepios skrev:
Jeg syntes størrelsen på W5000 er et problem, i hvert fald for os der skal have svinet hængende i stuen. Jeg vil ikke have en seperat hjemmebio, men prøver at integrerer den med resten af stuen. Og så er størrelse og design vigtigt... (samt selvfølgelig også støjniveau)
|
Jep, og W6000 har nøjagtigt samme dimensioner som W5000. |
størrelse og støjniveau hænger også sammen
|
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 23:22 |
Anima skrev:
Lidt ærgeligt hvis ikke JVC skifter deres projektorer ud, da jeg synes HD350 er enormt spænnende, men også lidt for dyr. Ville være godt hvis man kunne købe en HD350 til billige penge.
|
Det er lækket på AVSforum at der KOMMER nye JVC modeller, men de bliver faktisk en anelse dyrere end de nuværende, så ingen hjælp at hente på prisen dér. Derudover er der mig bekendt endnu ikke noget information om hvad de kommer til at indeholde af nye specifikationer.
Mht. W6000's størrelse, så siger al information jeg har kunnet finde at den er mindre end W5000.
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 23:43 |
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 09:52 |
AV Precision skrev:
Anima skrev:
Lidt ærgeligt hvis ikke JVC skifter deres projektorer ud, da jeg synes HD350 er enormt spænnende, men også lidt for dyr. Ville være godt hvis man kunne købe en HD350 til billige penge.
|
Det er lækket på AVSforum at der KOMMER nye JVC modeller, men de bliver faktisk en anelse dyrere end de nuværende, så ingen hjælp at hente på prisen dér. Derudover er der mig bekendt endnu ikke noget information om hvad de kommer til at indeholde af nye specifikationer.
Mht. W6000's størrelse, så siger al information jeg har kunnet finde at den er mindre end W5000. |
Det glæder mig at der kommer nye modeller, da det så kunne være at at de nuværende bliver sat lidt ned. Jeg tror en projektor ville være den næste store upgrade, men når man som mig er en hardwarefreak, som godt kan lide, at have noget lidt bedre end mainstream, så er det altså et dyrt spring. For lærredet i 92" kan nemt komme til at koste det samme eller mere end hvad jeg har givet for mit tv
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 12:01 |
Anima skrev:
For lærredet i 92" kan nemt komme til at koste det samme eller mere end hvad jeg har givet for mit tv
|
Det er vel heller ikke urimeligt? Jeg vil påstå at brugsglæden ved en projektor generelt er langt større end for en fladskærm, for langt de fleste brugere. (derfor kan det selvfølgelig godt være mange penge at skulle finde!)
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 12:23 |
AV Precision skrev:
Anima skrev:
For lærredet i 92" kan nemt komme til at koste det samme eller mere end hvad jeg har givet for mit tv
|
Det er vel heller ikke urimeligt? Jeg vil påstå at brugsglæden ved en projektor generelt er langt større end for en fladskærm, for langt de fleste brugere. (derfor kan det selvfølgelig godt være mange penge at skulle finde!) |
På sin vis synes jeg det virker enormt dyrt. Et lærrede er jo "bare" et stykke stof som reflekterer lys. En fladskærm har du jo hele pakken samlet i ét. På den anden side er et lærrede på sin vis en engangsinvestering, ligesom en god effektforstærker er det. Det er et komponent som man kan beholde, og opgradere resten af kæden efterhånden som man ser tilsnit til det. Om brugsglæden er større er svært at vurdere synes jeg. Jeg var rimelig solgt da jeg så mr. andersons hjemmebio - alene på grund af det store billede. For selv om 50" er meget stort for de fleste andre herinde, så er der altså et eller andet markant bedre ved at have et større billede. Man ønsker MERE! Jeg synes også der er en del praktiske hensyn der skal tages, for med mit rum skal jeg måske have et specielt ophæng, da det er troldtekt som loftet er belagt med, og fordi der er en hældning på omkring 10 grader. Det må give nogle begrændsninger, evt. stilles der vel store krav for lensshift. Jeg ved ikke om du har set min "bio", men jeg vil være nødsaget til at vælge mellem tv ELLER pj, da jeg ikke har noget decideret rum til min bio. Jeg ville med sikkerhed købe et Steward lærrede, men et med tabtention koster vist (for) mange penge til jeg overhovedet vil overveje det - jeg synes deres screenwall serie er pebret nok ift. andre kendte mærker.
|
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 12:49 |
Anima: Jeg har præcis de samme tanker. Havde lidt tænkt
på at opgradere 42" til en 50" B855, men har droppet det
lidt igen og er begyndt at kigge på PJ i de lavere
prisklasser (omkring føromtalte BenQ W5000/W6000).
Rent mentalt når jeg kigger priser, så ser jeg dog
lærredet som noget "ekstra" der ikke rigtigt koster det
vilde, og det er jo helt ved siden af virkeligheden
.
Har derfor et spørgsmål (ved ikke om det bliver for off-
topic):
Hvis man har et budget på fx. 15.000, kan det så bedst
betale sig at købe en "god" projektor (fx BenQ W5000 som
står til et sted mellem 10K og 15K) og så spare på
lærredet og opgradere det senere?
Eller købe et godt lærred, spare på PJ og opgradere den
senere?
Eller købe noget mellemklasse af begge dele, for så at
skulle opgradere begge komponenter senere?
Kunne godt forestille mig der ikke er noget entyddigt
svar på dette, men det er bare en tanke der har strejfet
mig.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 13:41 |
Anima skrev:
På sin vis synes jeg det virker enormt dyrt. Et lærrede er jo "bare" et stykke stof som reflekterer lys. En fladskærm har du jo hele pakken samlet i ét. |
Der findes 40" LCD-tv til 4000,- og 40" LCD-tv til 80.000,-, ligesåvel som der findes lærreder til 1200,- og lærreder til 120.000,-. Så når du selv vælger at satse på markedets dyreste lærred, som håndlaves på bestilling modsat fladskærme der er metervarer, så synes jeg det er lidt unfair at kritisere prisen... Det er dejligt når folk er kvalitetsbevidste, men hvis det går over i at de vælger mellem enten det absolut bedste eller ingenting, så risikerer man jo at det afskærer én fra nogle gode oplevelser.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 13:44 |
jonaskp skrev:
Anima: Jeg har præcis de samme tanker. Havde lidt tænkt på at opgradere 42" til en 50" B855, men har droppet det lidt igen og er begyndt at kigge på PJ i de lavere prisklasser (omkring føromtalte BenQ W5000/W6000).
Rent mentalt når jeg kigger priser, så ser jeg dog lærredet som noget "ekstra" der ikke rigtigt koster det vilde, og det er jo helt ved siden af virkeligheden .
Har derfor et spørgsmål (ved ikke om det bliver for off- topic): Hvis man har et budget på fx. 15.000, kan det så bedst betale sig at købe en "god" projektor (fx BenQ W5000 som står til et sted mellem 10K og 15K) og så spare på lærredet og opgradere det senere? Eller købe et godt lærred, spare på PJ og opgradere den senere? Eller købe noget mellemklasse af begge dele, for så at skulle opgradere begge komponenter senere?
Kunne godt forestille mig der ikke er noget entyddigt svar på dette, men det er bare en tanke der har strejfet mig. |
Især hvis man har mulighed for fastramme, kan man få fornuftige lærreder til relativt få penge. Hvis budgettet er 15k, så bør man bruge så lidt penge på lærredet som muligt, MEN gøre det med omtanke. Nogle af de helt billige lærreder er så ringe at det er bedre at male en MDF-plade hvid og bruge dén. En almindelig mat hvid dug, såsom Lissau White Flex og andre tilsvarende, kan give et fint resultat til relativt få penge.
I stedet for at tænke på lærredet som "noget ekstra", så husk at det er lærredet du rent fysisk sidder og kigger på. Når man bevæger sig op i luksusklassen, så vil den dygtige installatør faktisk netop regne "den anden vej", dvs. starte med at finde det rigtige lærred til opgaven, og så derefter finde frem til hvilken projektor der skal til at lyse dette lærred op bedst muligt.
|
|
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
|
Sendt: 26-August-2009 kl. 08:03 |
Så lige på en tysk hjemmeside (Heimkino Aktuell) at JVC DLA-HD950 kan bestilles nu og kommer i slutningen af september. Bliver spændende at se hvad de andre producenter stiller op med til efteråret! Nu er der jo snart IFA, så....
|
|
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 26-August-2009 kl. 09:59 |
Så vidt jeg kan se så er rygterne på specs'ne således:
JVC HD 950