|
Beogram 4500 problem |
Besvar |
Forfatter | |
Holmstedt
Junior bruger Anmelder Oprettet: 17-Januar-2005 Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10 timer 31 minutter siden kl. 11:23 |
Jeg har købt en Beogram 4500 pladespiller som er tilsluttet mit Beosound Ouverture anlæg.
Da jeg købte pladespilleren hørte jeg den spille uden problemer. Herefter blev pickup afmonteret i forbindelse med transport. Nu 8 måneder efter, fik jeg endelig afprøvet pladespilleren og desværre er der ikke lyd i venstre kanal. Når jeg bruger Ouverturens AUX indgang til en anden kilde, så er der fin stereo lyd. Jeg har ikke haft en pladespiller siden mine unge dage, så er det småt med erfaring på det område. Kan nogen hjælpe mig at foreslå hvor jeg skal fejlsøge? Kan det være pickup (MMC1) der driller? /Sune
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3794 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der kan jo, desværre, være mange muligheder for fejl, især på ældre udstyr. Nu er B&O ikke min spidskompetence, så det her kan jo være en mulighed https://radioogtveksperten.dk/musikanlaeg-45/beogram-pladespiller-63/bang-olufsen-b-o-beogram-4500-pladespiller-311.html. Ikke at du skal købe en anden, men måske der er bedre kvalificeret råd her.
Der sidder vel et fastmonteret aux kabel på pladespiller, kan det være defekt/ dårlig forbindelse. Ved montering af PU, fik du vel ikke trykket på cantilever/nålearm, så den er skæv og ikke tracker korrekt. PU kan være defekt, eller et PU kabel i huset kan være defekt/faldet af. Er indbygget RIAA måske defekt. Som du ser, og måske især med pladespillere, er der rigtig mange muligheder for fejl.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5292 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en kammarat som bor 250Km fra mig, så vi ses kun nogle få gange om året. Hans Beogram pladerspiller (husker ikke den præcise model, men muligvis en 4500) har også problem med manglende lyd i den ene kanal.
Så for 20+ år siden købte han ny pickup, som så stadigvæk ligger ubrugt, for det var ikke den der var problemet.
Så for ca. 5 år siden blev jeg i en kort periode kollega med en tidligere B&O tekniker, som kunne fortælle at det sandsynligvis er de tynde kobbertråde der går fra pickup hoved ned igennem tonearm til forstærker del som er knækket, da de bøjes ganske lidt frem og tilbage ved tonearmens bevægelser. Kunne være samme problem på din. Så vi skal have kigget på kammarats eksemplar, jeg har ikke haft modet på at adskille bæstet endnu, men jeg har en meget ramponeret/mishandlet/defekt uden pickup, en noget tilsvarende model jeg kan øve mig på. |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |