|
Beosund Stage |
Besvar |
Forfatter | |
Luckystris
Ny bruger Oprettet: 9 timer 1 minutter siden Sted: Struer Status: Online Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 8 timer 58 minutter siden kl. 11:36 |
Hej derude,
jeg har en Beosound Stage, Samsung TV og Beo Remote One BT. Kan jeg på nogen måde tænde mit tv og mit ATV med fjernbetjeningen, eller skal jeg først tænde mit ATV med en Apple fjernbetjening, førend jeg kan begynde at betjene mine produkter. På forhånd tak.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4605 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis dit Samsung TV ikke er oldgammelt, så understøtter alle produkterne HDMI CEC. Det skal blot aktiveres. Så skulle Apple TV og BeoSound Stage tænde sammen med TV'et, hvis det står på den rigtige HDMI-port.
HDMI CEC kaldes Anynet+ i Samsungs TV'ets menuer.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4776 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis hdmi CEC (kan hedde forskelligt fra device til device) er sat til on på de forskellige devices, så er det nok med en remote.
Selv tænder jeg TV og ATV med ATV remote. Skal jeg tænde for AVR og BD afspiller sammen med TV, bruger jeg en Harmony One.
Redigeret af Munch - 8 timer 42 minutter siden kl. 11:52 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Luckystris
Ny bruger Oprettet: 9 timer 1 minutter siden Sted: Struer Status: Online Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rasmus,
tak for svar..... Intet problem at tænde enhederne med Samsung remotén, eller Apple remotén, det er Beo Remote One BT´en som driller, den kan jeg ikke tænde systemet med?
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal anvende Samsung remoten til at tænde for det hele. Eller ATV remoten. Husk at aktivere CEC i Beosound’en.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Luckystris
Funktioner
Tak(0)
|
Takker….., nu har jeg rodet i B&O app’en, synes ikke jeg kan finde CEC?
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4605 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så Beoremote One tænder Beosound Stage, men Stage sender ikke HDMI CEC kommando videre til TV'et om at det skal tænde? Nu er det noget tid siden jeg har stået foran Stage, men er der ikke en indstilling på den, som gør, at den tænder TV'et? Hvis ikke, så kan det ikke lade sig gøre. Det er HDMI CEC kommandoerne (altså kontrolsignalet gennem HDMI-kablet), der gør, at det virker med fjernbetjeningerne fra Samsung og Apple. De tænder TV'et først og så sørger TV'et for at vække soundbar og Apple TV boks. Ved næste TV-køb så er det værd at overveje et LG OLED TV, som kan styres med Beoremote One: https://support.bang-olufsen.com/hc/en-us/articles/360039531292-How-to-connect-LG-OLED-TV-with-Beoremote-One-BT
|
|
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke fordi Beoremoten sender på bluetooth istedet for IR. BT er jo en del af navnet?
|
|
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
HDMI CEC systemet er ligeglad med, hvordan fjernbetjeningen sender signaler. Det handler mere om, hvilke dele af HDMI CEC, som enheden har integreret. Om den kun kan tændes af andre enheder, eller om den også kan sende tænd-signalet, når den vågner osv.
|
|
|
|
AllanMinds
Junior bruger Oprettet: 30-Marts-2015 Sted: Hinnerup, Dk Status: Online Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Du skal parre din beoremote on med dit Apple TV, og aktivere hdmi cec på alle enheder. Stage har hdmi cec aktiveret som standard.
Se eventuelt denne video: |
|
Luckystris
Funktioner
Tak(0)
|
Har faktisk fulgt den video, men han tænder ikke tv´et, man ser ham kun betjene det. Jeg har cec på alle enheder
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |