recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Arbejde pc skærme 1 eller 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Arbejde pc skærme 1 eller 2

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nogen forslag?

Hvad størrelser snakker v om?
Gamer du?

Jeg har derhjemme selv en Asus ProArt Display PA248QV, som er en ældre skærm i begrænset størrelse, men som er farveægte (undskyld, jeg er nørd). Den er i 16:10 med 1920:1200 opløsning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:02
Størrelser: 24" til 27"
Gaming: Nej (kun begrænset - Star Trek: Online er det eneste større spil, der er installeret, og det spiller jeg måske 5-10 gange om året)

De må gerne være større opløsning end HD (1200p).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 20:23
hvordan vil et TV være som monitor.  Tænker på sådan en her ?

Tænker ikke det er muligt at købe c1 som nye længere vel ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Kæmpe fejl af mig.  

Jeg glemte jo helt at sige at den ene er gået i stykker - derfor han skal have en anden form for setup.  Og tænker at skal man have 2 eller 3 skal de være identiske 

Hvorfor ikke bare en erstatning for den, der er gået i stykker?
Jeg fortrækker to skærme frem for en ultra wide.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 timer 39 minutter siden kl. 11:20
Om man er til ultrawide eller to skærme er jo en smagssag mere end noget andet. Jeg skulle vende mig til det da jeg gik fra 1 til 2 skærme, da der ikke er samme naturlige placering af vinduer på hver sin skærm, omvendt er fleksibiliteten rigtigt stor i forhold til at have fx 3 vinduer ved siden af hinanden. 

(Jeg må så erkende at jeg endte med en af mine gamle skærme op på højkant ved siden af min wide - det giver lidt plads til faste programmer såsom outlook og nogle noter).
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2003
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 39 minutter siden kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nok er 2 21:9 større men arbejds flowet er langt mere behagelig og intuitivt med en 32:9

Det er jeg så ikke enig i.

De det super ultrawide, finde jeg alt for “lavhøjde” til at arbejde på.
Enig. Ultrawide er en mærkelig bastard-størrelse der imho er for lav til ALT, idet det slet og ret ligger meget længere væk fra at matche øjnenes synsfelt. Jeg har aldrig fattet ideen i det med ultrawide, for mig er det bare lige som man har taget en dobbelt så stor 16:9 skærm og så bare klippet den over på midten så man f.eks også mindre immersion når man spiller.

Det eneste ved ultrawide er at spil gerne som default tilbyder større FOV på bredere skærme for at det vertikale FOV ikke går bliver og bliver alt alt for smalt, men sætter man tilsvarende FOV på en ikke vertikalt amputeret og større skærm (jeg sætter altid FOV så højt som muligt da jeg spiller på store skærme) overensstemmer det langt bedre med ens eget faktiske synsfelt, så er det langt at fortrække mht immersion da der ikke er tale om den samme vertikale amputation af billedflade.

Mht snakken om 3 små skærme eller en stor, så tænker jeg også det er værd at overveje følgende:

Én stor 4K skærm svarer opløsningmæssigt til 4 mindre 1080p skærme, så i forhold til ens sysnfelt vil der være langt større ide i at købe en meget stor skærm, frem for 4 små. Windows 11's snap layouts gør det i dag også hurtigt og nemt at bruge 2,3 eller 4 mindre vinduer på samme skærm. 

Én stor 55 eller 65 tommer i 4K. Det svarer hhv til 1295 og 1806, hvor 3x27 svarer til 933 kvadrattommer. Og hvis opløsningen er 4K svarer det rent opløsningsmæssigt til 4 mindre skærme i 1080p så der ville samtidig være bedre opløsning og definition.

Redigeret af TBC1 - 8 timer 19 minutter siden kl. 15:40
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 21 minutter siden kl. 15:38
Det er super ultrawide, der er for lav (32:9)
Ultrawide (21:9) er fin

Redigeret af jake51 - 8 timer 20 minutter siden kl. 15:39
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 49 minutter siden kl. 16:10
han endte med at købe denne i går aftes 

Den er så kommet i dag.  Men den driller ham lidt.  Mon hans kontor computer er for svag i forhold til det.  

Men den kunne jo godt trykke den anden 34” han havde.  

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu