|
Arbejde pc skærme 1 eller 2 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19544 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad størrelser snakker v om? Gamer du? Jeg har derhjemme selv en Asus ProArt Display PA248QV, som er en ældre skærm i begrænset størrelse, men som er farveægte (undskyld, jeg er nørd). Den er i 16:10 med 1920:1200 opløsning. Klaus
|
||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Størrelser: 24" til 27"
Gaming: Nej (kun begrænset - Star Trek: Online er det eneste større spil, der er installeret, og det spiller jeg måske 5-10 gange om året) De må gerne være større opløsning end HD (1200p). |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6485 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvordan vil et TV være som monitor. Tænker på sådan en her ?
Tænker ikke det er muligt at købe c1 som nye længere vel ?
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor ikke bare en erstatning for den, der er gået i stykker? Jeg fortrækker to skærme frem for en ultra wide.
|
||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1229 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Om man er til ultrawide eller to skærme er jo en smagssag mere end noget andet. Jeg skulle vende mig til det da jeg gik fra 1 til 2 skærme, da der ikke er samme naturlige placering af vinduer på hver sin skærm, omvendt er fleksibiliteten rigtigt stor i forhold til at have fx 3 vinduer ved siden af hinanden.
(Jeg må så erkende at jeg endte med en af mine gamle skærme op på højkant ved siden af min wide - det giver lidt plads til faste programmer såsom outlook og nogle noter).
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2003 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig. Ultrawide er en mærkelig bastard-størrelse der imho er for lav til ALT, idet det slet og ret ligger meget længere væk fra at matche øjnenes synsfelt. Jeg har aldrig fattet ideen i det med ultrawide, for mig er det bare lige som man har taget en dobbelt så stor 16:9 skærm og så bare klippet den over på midten så man f.eks også mindre immersion når man spiller.
Det eneste ved ultrawide er at spil gerne som default tilbyder større FOV på bredere skærme for at det vertikale FOV ikke går bliver og bliver alt alt for smalt, men sætter man tilsvarende FOV på en ikke vertikalt amputeret og større skærm (jeg sætter altid FOV så højt som muligt da jeg spiller på store skærme) overensstemmer det langt bedre med ens eget faktiske synsfelt, så er det langt at fortrække mht immersion da der ikke er tale om den samme vertikale amputation af billedflade. Mht snakken om 3 små skærme eller en stor, så tænker jeg også det er værd at overveje følgende: Én stor 4K skærm svarer opløsningmæssigt til 4 mindre 1080p skærme, så i forhold til ens sysnfelt vil der være langt større ide i at købe en meget stor skærm, frem for 4 små. Windows 11's snap layouts gør det i dag også hurtigt og nemt at bruge 2,3 eller 4 mindre vinduer på samme skærm. Én stor 55 eller 65 tommer i 4K. Det svarer hhv til 1295 og 1806, hvor 3x27 svarer til 933 kvadrattommer. Og hvis opløsningen er 4K svarer det rent opløsningsmæssigt til 4 mindre skærme i 1080p så der ville samtidig være bedre opløsning og definition. Redigeret af TBC1 - 8 timer 7 minutter siden kl. 15:40 |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6241 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er super ultrawide, der er for lav (32:9)
Ultrawide (21:9) er fin
Redigeret af jake51 - 8 timer 8 minutter siden kl. 15:39 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6485 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
han endte med at købe denne i går aftes
Den er så kommet i dag. Men den driller ham lidt. Mon hans kontor computer er for svag i forhold til det. Men den kunne jo godt trykke den anden 34” han havde. |
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |