recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær - pladsproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stationær - pladsproblemer

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 37 minutter siden kl. 13:48
Altsæ ændre størrelse EFTER kloning, eller under? 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 34 minutter siden kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skulle nok ikke have klonet, men blot taget et image af Windows med den gratis version af Macrium Reflect (til og med version 7), og derefter gendanne dette image på den nye disk. Forinden skal du, også med Macrium Reflect,  lave et rescue media på en usb stick, som computeren så kan boote fra til brug ved gendannelsen.

På dit billede ser der ud som om der er to Windows partitioner med samme størrelse, men med forskellig ledig plads, og den ene partition har ingen drevbogstav. Det må her der er gået noget galt.

Flemming

Det er da lige meget om man gør det på den ene eller den anden måde. Begge ting virker og kommer ud på det samme.

Macrium reflect mener jeg faktisk heller ikke mere er gratis.

Når man har klonet skal man bare tage den gamle disk fra og så booter pc op op på den nye disk. Det har den gjort de gange jeg har lavet det
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 47 minutter siden kl. 15:38
Jeg skal lige være helt med: er det ligemeget om man ændrer størrelsen på Win-partitionen under kloningen (bruger Acronis), hvis man kan, eller er det bedst at udvide Win-partitionen v.hj.a. Disk manager efter kloning, når man (forhåbentlig ...) har bootet på den nye disk?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 11 minutter siden kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er da lige meget om man gør det på den ene eller den anden måde. Begge ting virker og kommer ud på det samme.

Macrium reflect mener jeg faktisk heller ikke mere er gratis.

Det har du sikkert ret i, hvis tingene bliver gjort rigtigt, men det er de åbenlyst ikke i dette tilfælde.
Og Macrium Reflect er som jeg skriver, stadig gratis, til og med version 7.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ASKF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 23 minutter siden kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Altsæ ændre størrelse EFTER kloning, eller under? 

Efter kloning.

Gratis versionen kan ikke klone, men det har du jo også klaret.
Pro versionen koster lidt over 400 kr/år eller knap 1200 kr./livstid og du har næppe brug for det ekstra de kan.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu