|
Advarsel om LG OLEDs |
Besvar |
Forfatter | |
kaspar42
Ny bruger Oprettet: 29-August-2013 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21 timer 7 minutter siden kl. 19:56 |
Jeg har et LG OLED55C8PLAAE. Efter ca. 3 år begyndte det at udvikle slemme burn-ins.
Hvis det var fordi jeg havde brugt det til gaming kunne man måske sige at det var min egen skyld, men det er LG's egen startupmenu som er brændt fast, så jeg synes det er 100% deres skyld. Udover LG's menu er Netflix og Youtube logoerne også brændt fast. Jeg har haft indstillingen til at reducere logo-lysstyrke for at undgå burnins slået til fra dag 1. Pixel refresher programmet gør ingen synlig forskel. LG's support mener ikke at det kan være deres problem, og foreslår bare at prøve pixel refresher programmet. |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7114 |
Funktioner
Tak(0)
|
C8 og B8 modellerne er måske de sidste fra LG der havde ballade med BI
Og på flere forum er det nævnt.
Ikke at det ikke kan ske med nyere. Men meget sjældent LG er en af de største på marked der leverer oled paneler. Så en advarsel rammer nok ikke Selv har jeg flere LG oled. De bruges rigtig mange timer hver dag. Og har ingen BI Redigeret af hansie - 10 timer 34 minutter siden kl. 06:29 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4777 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja nyere Oled paneler er mere resistente over for burn in. Mit Panasonic er fra 2019, og klarer fint stilbilleder, logoer og andet farligt hejs. Checkes af og til på Youtube med ensfarvede billeder.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4609 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er tydeligvis LGs egen menu, der har brændt sig fast i bunden.
Er billederne taget efter 3 år eller er det hvordan TV'et ser ud i dag? For LG C8 er jo en 2018-model.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor mange drift timer har tv haft ?
|
|
kaspar42
Funktioner
Tak(0)
|
Billederne blev taget efter 5 år, men det har set sådan ud efter 3 år. Burnins er måske blevet lidt kraftigere i dag, men ikke den store forskel.
|
|
kaspar42
Funktioner
Tak(0)
|
Godt spørgsmål. Der er faktisk ikke nogle af guiderne i det linkede der passer på mit TV. I indstillingerne står der at den har software version 5.50.45 og webOS version 4.4.2-17.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4609 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der til daglig faldet direkte sollys på skærmens bund i løbet af perioden?
|
|
|
|
kaspar42
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle dele af året har det fået direkte sollys, ja.
|
|
hansie
Funktioner
Tak(0)
|
Googlede lidt på C8 modellen
Og den kommer op med BI mange steder. glæd dig over at den er 7+ år gammel og du har forhåbentligt nyt tv'et det meste af tiden
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Direkte sollys – og varme generelt – fremskynder den uensartede aldring af OLED materialet, hvilket burn-in er. Så hvis der er faldet mere sollys på ét område af skærmen, så er det sandsynligt, at burn-in viser sig i dette område, såfremt skærmens pixelrens-algoritme ikke længere kan kompensere for forskellene.
Jeg har et LG E6 OLED TV fra 2016, som også har lidt burn-in. Jeg mistænker, at det skete i en periode med direkte sollys på skærmen, for det er ikke rigtig blevet værre de sidste 4-5 år. Dette burn-in er stadig mindre synligt end ujævn lysfordeling på et LCD TV, så TV'et er stadig fint til et sekundært rum til børne-tv.
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |