recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ssd M2 enclosure problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ssd M2 enclosure problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ssd M2 enclosure problemer
    Sendt: 5 timer 50 minutter siden kl. 16:57
Hej
M2 ssd harddiske er hurtige. Man kan få meget billige (70-100 kr plus porto) huse (enclosure) hertil, hvis man vil bruge dem på usb.
JMicron Tech SCSI disk device virker ikke på windows 11. Hverken på usb3 eller usb2 port. Disk manager i Windows vil ikke initialisere dem, hverken som GPT eller MBR.
Jeg har forsøgt med M2 enheder på henholdsvis 500 og 1000 Gb. På bundkort virker de godt nok.
Der er mange indlæg på nettet om problemet. F.eks. på reddit.
Ingen af de foreslåede løsninger har virket for mig.
Jeg bruger nu en mini pci express port med et indstikskort i.
Selv når M2 kortet hermed er initialiseret og formatteret virker usb JMicron devicen ikke ! Ouch

Nogen ideer ?

Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2016
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 39 minutter siden kl. 20:08
Måske er dit (for os, ukendte) enclosure ikke kompatibel med din (for os, ukendte) ssd. Måske en uheldig blanding af SATA og NVMe.
Det er min ide, baseret på begrænset information Wink
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 40 minutter siden kl. 21:07
Det tyder på en for dårlig kvalitet af det kabinet du har købt til din SSD.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 11 minutter siden kl. 21:36
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu